Gå til innhold

Har noen argumenter for å kjøpe Mac?


Anbefalte innlegg

Var innom Apple center idag.

Selgeren der greide ikke overtale meg til å kjøpe en liten mac laptop istedet for en vanlig pc laptop.

 

Sånn som jeg ser det, så er det masse ekstra hardware ting på Mac som gjør at de blir dyre.

Men skjermkort prossessor hd ram er jo mye mindre enn på PC når jeg sammenligner priser. Og jeg forstår ikke at disse skal være så mye bedre, spesielt på grafikk.

 

Så kan noen komme med argumenter for hvorfor folk skal kjøpe Mac?

 

Eneste jeg ser er at det er fint design på de og har et veldig bra OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må da finnes bedre argumenter enn som så. Kan personlig ikke huske sist jeg så en bluescreen, og har aldri hatt det på min laptop! Tror mange MAC og Linuxbrukere henger litt igjen i fortiden og tror Windows fortsatt er slik den var for 5 år siden.

 

Jeg ser kun ulemper med å gå over til MAC for min del.

 

- dyrere

- lavere specs.

- mindre applikasjoner

- fremmed grensesnitt for brukere som er vant med Windows

- veldig få spill

Lenke til kommentar

Kan inrømme at du har et lite poeng der. Det er færre virus til Mac, og derfor mindre sjanse for å få en "infeksjon". Men om man har et godt antivirusprogram og evt. firewall i Windows slipper man som regel lett unna. Personlig er jeg overhodet ikke plaget av virus.

 

Dette er imidlertid ikke noe som gjør at jeg i det hele tatt vurderer en Mac.

Lenke til kommentar

kommentar til alfern: du sier at apple har dårligere specs? jaha tenker jeg da, hvorfor banker stadig vekk apple's maskiner pcer i alle mulige CPU tester etc? at en powerbook "bare" har en 1.5Ghz prosessor, vil jeg nå mene i virkeligheten er over 2Ghz i pc-verdenen. At det er ett fremmed grensesnitt? joda, men det tar deg nøyaktid 5 minutter å bli kjent med det ukjente, og da vil du raskt finne ut at det er enklere enn du tror. At det er veldig få spill? jaja, så slipper vi utrolig mange drittspill, ett og annet middels spill, men de fleste gode spill kommer til mac... bare se på Football Manager 2005, og CM serien... Den er til mac! :D

Lenke til kommentar

Dette er da som å pisse i motvind. Apple sitt skritt til å bytte til Intel har vel sagt sitt. De innser selv at PPC arkitekturen har nåd sin topp.

 

Spørsmålet er derfor "utgått på dato". Dette er problemet Apple skaper for seg selv når de i litt andre ord sier: "vi vet vår hardware ikke duger fremover, så vi bytter ut alt i løpet av de to neste årene. Men kjøp gjerne det vi pusher i mellom tiden.....de er jo så fine!!"

 

Om dere vil snakke om sammenligning av MAC og PC så vil fremtiden bli mye mer intresant når alle kjører intel CPU. Men da er det vel ikke lenger hardware testing...men OS testing.

 

Det er verdt å starte en tråd om.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
kommentar til alfern: du sier at apple har dårligere specs? jaha tenker jeg da, hvorfor banker stadig vekk apple's maskiner pcer i alle mulige CPU tester etc? at en powerbook "bare" har en 1.5Ghz prosessor, vil jeg nå mene i virkeligheten er over 2Ghz i pc-verdenen. At det er ett fremmed grensesnitt? joda, men det tar deg nøyaktid 5 minutter å bli kjent med det ukjente, og da vil du raskt finne ut at det er enklere enn du tror. At det er veldig få spill? jaja, så slipper vi utrolig mange drittspill, ett og annet middels spill, men de fleste gode spill kommer til mac... bare se på Football Manager 2005, og CM serien... Den er til mac! :D

Som nevnt i en post over her så bytter Mac arkitektur blandt annet fordi dagens arkitektur ikke greier å holde følge med x86/x64 arkitekturen.

 

Jeg har brukt Mac mye mer enn 5 minutter, jeg har også drevet support av Mac maskiner, men likevel er grensesnittet fortsatt uvant og ulogisk for meg.

 

Et spill du synes er et drittspill er ikke nødvendigvis det i andres øyne. Jeg har ikke så altfor stor interesse for CM spillene. Jeg liker å ha valgmuligheter når jeg skal kjøpe et spill.

Lenke til kommentar

Har brukt mac i tre år, men fortsatt ikke fornøyd. Spess ved tyngre applikasjoner som macen egentlig skal være bedre til, føler jeg maskinen sliter en del kontra pcen jeg har hjemme. Da spess med stabiliteten, og det er et problem som går igjen på flere av maskinene her...

 

Om det er fordi sysadmin har gjort en dårlig jobb med å confe macene, eller om det rett og slett er fordi mac faktisk ikke er så stabilt som folk vil ha det til, vet jeg ikke...

 

Ellers kan jeg vel nevne at jeg selv føler at det virkelig trengs en liten sprut med anabole steroider på maskinene her, har en del toppspesifiserte maskiner, og en del 3/4 toppspesifiserte maskiner, føler likevel at det ikke går like smooth som på en pc... Men nå må det vel nevnes at jeg har ganske hardcore hjemmepc også da..*skryt skryt* :p hehe

 

OG HVA ER DEALEN MED DE JÆVLA DÅRLIGE MAC MUSENE SOM ALLE PÅ JOBBEN ELSKER...sorry for caps..*geez* herregud... Føler at håndleddet vrir seg ut av ledd hver gang jeg bruker en sånn.. :p

Lenke til kommentar

Det med Mac-musene er jeg helt enig i. Først var det de beige, som var ok, selv om de kun hadde en knapp.

 

Så kom de runde, som kun har en bitteliten slisse foran, slik at man skal kunne føle med fingertuppene hva som er foran og bak på musen - og fremdeles med kun en knapp.

 

Så kom de sorte/gjennomsiktige optiske musene, hvor hele musen er en stor knapp, og hvor man har to små flater på sidene slik at man i nødstilfeller (!) kan trykke museknappen og løfte musen samtidig.

 

Til slutt nå så er det en modifisert versjon av den siste musen, som er trådløs, hvit og kjempelekker, men allikevel like teit og dårlig.

 

Heldigvis har Mac nå støtte for PC-mus.

 

Men jeg synes at den Mac-skjermen jeg sitter med nå (Apple Cinema) er et kvalitetsprodukt i særklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...