Gå til innhold

Ny maskin til 15 000


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal sette sammen en maskin for en venn og tenkte jeg skulle høre om det var noen her som hadde noen gode tips og forslag. Pristaket han har satt er ca. 15000, men kan strekkes noe dersom det er "nødvendig". Han skal hovedsaklig bruke maskina til strategispill, surfing og sikkert masse annet som jeg ikke vet noe om...

 

Mitt forslag er:

Hovedkort:

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

Minne:

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

Prosessor

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Kabinett:

Chieftec BH-02 ATX Midi Tower Sort/Sølv m/USB, Firewire og Audio, m/400W PSU

Skjermkort:

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCI-Express, DVI-I,Tv-Out, Retail

Harddisk:

Western Digital Caviar 320GB SATA 8MB 7200RPM

Dvd-brenner:

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Pluss noen PAPST-vifter

 

Er mest i tvil angående ram'en...

 

På forhånd takk

 

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til minne vil jeg anbefale deg OCZ platinium Rev. 2.

 

Når det gjelder kabinett og PSU ville jeg bytta litt. Vil anbefale deg å kjøpe et kabinett uten PSU, og heller legge litt penger i en god PSU, noe du trenger til det oppsettet der.

 

Mist 500W

OCZ ModSteam

OCZ PowerSteam

bZerk

Tagan

 

Det er gode PSU'er.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

 

Tror jeg skal sette på 7800GTX-kortet som er på tilbud hos Komplett og bytte ut hovedkortet til dette som støtter X2. Koster litt mer, men slipper jo også den støyende chipset-vifta.

 

Hvilken ram jeg skal bruke har jeg enda ikke blitt helt klok på. Hvor mye har det egentlig å si hvor kjapp den er? Hvis jeg slenger på

disse brikkene som er på tilbud, blir det da en flaskehals i dette systemet? OCZ platinium Rev. 2 er nok bra, men hadde vært fint med noen som Komplett har så jeg kan bestille alt fra samme butikken.

 

Angående kabinett og PSU; vil ikke PSU'en som følger med kabinettet være kraftig nok til å drive dette systemet? Blir jo fort en del dyrere dersom jeg skal legge mer penger i dette.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar.

 

Tror jeg skal sette på 7800GTX-kortet som er på tilbud hos Komplett og bytte ut hovedkortet til dette som støtter X2. Koster litt mer, men slipper jo også den støyende chipset-vifta.

 

Hvilken ram jeg skal bruke har jeg enda ikke blitt helt klok på. Hvor mye har det egentlig å si hvor kjapp den er? Hvis jeg slenger på

disse brikkene som er på tilbud, blir det da en flaskehals i dette systemet? OCZ platinium Rev. 2 er nok bra, men hadde vært fint med noen som Komplett har så jeg kan bestille alt fra samme butikken.

 

Angående kabinett og PSU; vil ikke PSU'en som følger med kabinettet være kraftig nok til å drive dette systemet? Blir jo fort en del dyrere dersom jeg skal legge mer penger i dette.

Har akkuratt det samme hk som du har valgt,er kjempefornøyd med det.Enkelt Bios oppsett også.Er vel det beste Asus hk på markedet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...