Gå til innhold

Noen spørsmål om kjøp og bruk av LFS2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ja, da fikk jeg endelig somlet meg til og laste ned demoen av LFS2. Likte det jeg så, eller dvs likte det jeg kjente, såpass godt at jeg bestilte spillet med en gang.

Men lurer da på hvor lang tid man må påregne før koden kommer når man betaler med Pay Pal, hvis noen vet det.

Det er jo relativt mye og sette seg inn i med nytt spill, så vet ikke om jeg har helt "taket" på alt enda, men dette med vanskelighets grad, fra nybegynner til proff, hva går det på egentlig. Har satt den på pro og all hjelp av, men er det med denne instillingen man justerer AI's evner, eller er det andre ting?

Og den øverste "rattbevegelse" innstilligen er jeg heller ikke helt sikker på at jeg forstår helt. Bør den settes til det antall grader rattet mitt faktisk har?

Og til slutt, er det slik at man bare kan formatere, reinnstallere spillet max 5 ganger?

Syns jeg leste noe sånt, men er ikke helt sikker på om jeg forsto det rett.

Takk for alle svar, og venter i spenning på fler biler/baner, det er vel også biler med litt mer krutt i med fullversionen håper jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...men dette med vanskelighets grad, fra nybegynner til proff, hva går det på egentlig. Har satt den på pro og all hjelp av, men er det med denne instillingen man justerer AI's evner, eller er det andre ting?

Beginner->Pro er vanskelighetsgraden på AI ja. Du stiller også hvor mye 1-3 plass er verdt(i credits)

Og til slutt, er det slik at man bare kan formatere, reinnstallere spillet max 5 ganger?

FEIL!

Eneste begrensningen er at du har 3 unlocks i måneden. Men hvis du absolutt må unlocke den etter f.eks. formatering av PC'n kan du sende en mail til utviklerteamet.

Skrevet

Ok, takk for det Tordenflesk, vel er jeg glad i og formatere, men hvis det var 3ganger på en mnd så er det jo langt i fra noe problem for meg :p .

Skrevet (endret)

Ja, da fikk jeg låst opp og alt i orden. Et veldig bra spill må jeg si, et perfekt suplement til GTR og Burns, alt man savner der finner man her, og omvendt.

Men en ting til jeg ikke helt forstår enda, under styrings innstilling: "paralellstyring", (Ackerman) kan stilles fra 0-100% Jeg får ikke helt tak i hva den gjør. Jeg vet forsjåvidt at ackerman i virkeligheten har med hjulenes vinkel i forhold til hverandre når de er i full sving, men hvordan merkes dette under kjøring, er det lurt med mye på grus, lite på asfalt eller hva er greia med denne innstillingen?

Edit; og hvor ser jeg dekktemp under/etter kjøring, finner bare idealtemp jeg?

Endret av pcp160
Skrevet

He he, takker, og beklager, LFS S2!.

Da har jeg fått opp dekktemp, men for hver nye ting jeg finner ut av dukker det opp minst 2 nye spørsmål :p

Har sjekket en del sim forums, men finner ikke helt svarene på det jeg ser etter, bla denne Ackermann saken, og også alle disse farvegreiene under dekktemp, skjønner jo rød og grønn på overflaten av dekket, men det ble plutselig helt grønnt innvendig som jeg ikke helt forstod, samt en grå skala (som jeg trodde var slitasje, men den forsvant igjen under kjøring, så tydeligvis noe annet...)

De forskjellige fargene man ser hvis man "slipper" bilen i garasjen skulle jeg også likt og skjønt noe mer av.

Så spørsmålet nå, (hvis det da ikke er folk her med inngående kunnskap om LFS S2, og er glad i og fortelle om det...) blir; finnes det en manual til spillet noe sted? Finner bare litt om knapper og kontrollere, og in game komandoer, men ingenting om biloppsett.

Blir veldig glad om noen vet hvor jeg kan laste ned litt mer info rundt dette, det må da finnes en manual når de først har tatt seg bryet med og lage disse tingene?

Skrevet

Ja, takk for at du gidder og svare Tordenflesk, bør kanskje nevne at jeg prøvde og laste ned en slags manual fra LFS hjemmesiden, men kom ikke inn der manualen skulle hentes... Har nå fått lastet ned noen andre guider, og har også lest en masse på både RSC og BHM forumene. Men det blir veldig mye lesing og lite flesk, er ikke ny med bilsetup generelt, men trenger altså litt info med det som er spesielt i LFS S2. Som feks dette du nå har svart på med dekk :)

"De forskjellige fargene man ser hvis man "slipper" bilen i garasjen" Skjønte ikke helt spørsmålet. Gidder du å vise screenshot?

Ehh, nei det var et rimelig elendig formulert spørsmål, men ja, har prøvd og fange det med en screenshot. Ikke helt enkelt, da det er svært kortvarig. Men legger med et bilde som såvidt viser noe av det, så du i alle fall skjønner litt mer av hva jeg snakker om.

Er altså hvis man setter på "krefter" slik at man kan se faktisk camber osv med vekt av fører/bensin i bilen. Når man med de fungsjonene på trykker "slipp bil" knappen, kommer det noen gule streker, og også noen ganger noe blått og rødt under dekkene idet man slipper. Dette endrer seg tilsynelatende avhengig av demperinnstilling/høyde ol. Men jeg vet da ikke helt hvordan jeg skal tolke disse visuelle opplysningene.

Se vedlagt bilde.

Er det forresten sant at Ai trenger opplæring?? (syns jeg leste noe om det på et av forumene) Har aldri hørt om noe slik før, og mulig det var en spøk :blush: , men Ai er i alle fall ganske elendig til og kjøre syns jeg, veldig mye crashing, og ikke så enormt vanskelig og kjøre fra hvis jeg bare kommer meg trygt forbi.

Men akkurat dette er kanskje noe som blir fikset etterhvert, gjelder ikke like mye på alle baner, og har forsjåvidt det samme fenomenet i GTR på feks Imola add-on banen.

Skrevet

Krefter=G-krefter og "impact"(glemt det norske ordet)-krefter.

AI trenger opplæring ja. Husker med S1 da lot jeg kjøre hele natta. Kom tilbake til at de hadde kjørt over 650 runder, og da klarte ikke jeg å ta de igjen. Dette går dessverre ikke med S2, siden AI ikke kan på i depot. men de klarer ca. 70-90(avhenging av bil) på en full tank bensin. Du bør sette på 'AI use player setup' og fylle din egen tank 100%, så lager du et practice-race med bare AI. Dessuten må du øve opp AI på hver eneste bil/bane-kombinasjon.

Jeg anbefaler å kjøre online i steden. mye mindre "arbeid".

Skrevet

Ok, så Ai må faktisk læres opp ja :p

Det var jo om ike annet i alle fall litt betryggende og høre. I natt holdt jeg på og bli gal av den drittkjøringen deres, måtte restarte race 10 ganger før over 20% av oss kom helskinnet til første sving. Hvis jeg prøver og ta det litt rolig, smeller de i rompa på meg. Og også når jeg lå side om side med en av dem skjente de plutselig bare over så jeg smalt i veggen, når det skjer for 20'ende gang ble jeg litt lei skal jeg innrømme. Men da er det altså utsikt til bedring.

Prøvde og la de bruke mitt oppsett, og det hjalp litt. Skal prøve og sette den på som du sier, så det blir litt fortgang i opplæringen.

Ja, tenkte jeg skulle prøve litt online etterhvert, har aldri gjort det, så aner ikke hvordan det gjøres, men kan vel ikke være så vanskelig. Men tenkte det var greit og få litt kontroll på, og bli kjent med både bilene og banene først. Vil gjerne ungå å være en av de som ødelegger for de andre med håreisende og uventede manøvre... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...