Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Viser -plutselig- ikke skjermbilde


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Dette har skjedd:

 

Hadde hatt LAN, så da alle hadde stukket, dro jeg ut PC-en min, flytta den 2 meter tilbake til sin vanlige plass, og kobla den på igjen. Ikkeno dramatikk.

Så fyrte jeg opp PC-en, og da bråkte HK-vifta noe så inni helvetes mye.

Jeg skrudde den av med en gang, skrudde av HK-et og skrudde opp HK-vifta for å se om det var noen skruer jeg kunne stramme.

Viste seg at det ikke var tilfellet, så jeg skrudde den sammen igjen, og fyrte opp.

Denne gangen gikk den sin vanlige gang, akkurat så stillegående som den gjorde før.

Eneste problemet var at nå kom det -ikkeno- skjermbilde.:no:

Jeg har plugga i akkurat det jeg skal: De 2 hovedledningen fra PSU-en, ramen er kobla til, skjermkortet er kobla til riktig port, CPU-en er kobla til, og alle viftene som skal gå rundt, går rundt.

Jeg pleier alltid å bruke en gammel, liten skjerm når jeg tester sånne ting, for av en eller annen grunn, greier den alltid å få skjermbilde, når den store skjermen min ikke får det. Men denne gangen gikk det annereles.

For den lille skjermen min pleier -alltid- å lyse grønt i hvert fall 5-6-7 sekunder før den eventuelt ikke får inn noe bilde, og begynner å lyse rødt.

Når det ikke er noe skjermen er kobla til, lyser den grønt hele tida.

Men denne gangen lyste den grønt i bare 1 sekund, før den ble rød.

 

Hva kan dette skyldes? Er det skjermkortet mitt (Ati Radeon X850XT) som har gått åt skogen, eller er det mer sannsynlig at HK-et mitt (Asus A8N SLI-Deluxe) som har gått dukken?

Forresten, kjøpte jeg HK-et som demovare på Komplett..

Hvis det er mest sannsynlig at det har gått til helvete, åssen er garantien eller bytting elns da?

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...