Gå til innhold

Nikon D50 bedst til støj?


Anbefalte innlegg

Nikon D50 er netop blevet anmeldt på www.dpreview.com, og kameraet viser sig at have markedets p.t. bedste håndtering af støj, endda bedre en de i forvejen suveræne Canon kameraer på netop dette punkt.

AF skulle også være forbedret i forhold til D70 og være superhurtigt!

 

Er der nogen, der kan bidrage med erfaringer. som de vil videregive omkring Nikon D50?

 

Skal man måske vælge anden linse end kit-linsen?

Sælges Nikon D50 mon også med det velrenomerede 18-70mm zoom til en specialpris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun sett en "hurtigtest" av kameraet i norske Fotografi der det ble slått fast at både Nikon D50 og Canon 350D hadde fordeler fremfor hverandre.

 

Kit-linsen til D50 (18-55) har jeg ennå ikke sett noen test av, men den inneholder ED glass og er noe dyrere i pakkeløsning enn Canons 18-55 kitlinse. Om dette betyr at den er bedre, gjenstår å se, men ED glass og noe høyere pris lover jo bra. Du kan uansett kjøpe D50 uten kitlinsen og dytte på den en 18-70 i stedet om 18-55 ikke skulle være bra nok. Er sikkert noen butikker som selger dette som en løsning (tror det skulle komme spesielt fra Interfoto etterhvert også). D70s selges jo i pakkeløsninger både med 18-55 og 18-70, så vi kan håpe på det samme når det gjelder D50.

 

Det blir spennende å se når det kommer sammenligningstester av 350D vs. D50 og av kitlinsene. Skal vanskelig gjøres å slå et kamera som 350D på så mange punkter at det oppfattes som overlegent, men vi får se hva Nikon har tenkt på. D50 mangler noe funksjonalitet i forhold til D70s og 350D, blant annet så mangler den nedblendingsknapp som er viktig for mange. Personlig synes jeg D50 føles litt for billig, i likhet med 350D, men jeg føler meg nok mest komfortabel med noe større kamera som D70(s) og 20D.

Lenke til kommentar

Jeg er lige som dig, Afseth, spændt på fremtidige test af Nikon 5D i forhold til konkurrenterne. På dpreview hævdes det, endda at byggekvaliteten ligger over Canon 350D og Pentax DS.

Jeg er i den indledende "research fase" med hensyn til køb af DSLR og overvejer stærkt, hvilket mærke man skal købe, for det betyder også en del, hvilke objektiver. der findes til kameraet. Man er jo næsten "gift" med det valgte mærke i mange år fremover p.g.a de dyre investeringer i objektiver.

Ligededes synes jeg også at Konica Minolta Dynax 5D ser spændende ud, og det faktum at SONY går ind i et samarbejde med KM, gør at man ligesom har mere tillid til at investre i dette kamera. Men også her vil jeg afvente en del tests, inden jeg træffer en afgørelse.

Lenke til kommentar
Ser ut som de rangerer D50 over både 350D og D70/D70s? Har vel alltid vært slik at de nyeste kameraene får toppscore, og bra er det. For det viser jo bare at verden går fremover.

Det viser i hvert fald at udviklingen går videre.

Endret av websurfer
Lenke til kommentar

Photography monthly har gitt d50 90 av 100 poeng i sist nummer. Det er samme som canon 350d, mens d70s fikk 93 poeng.

 

http://www.letsgodigital.org/en/camera/review/44/page_1.html

 

Denne testen sier vel at d50 er et bedre nybegynnerkamera en 350d. Først og fremst tror jeg det handler om hvilken leier du trives i.......nikon eller canon. For meg er hvordan kameraet er bygget og ligger i hånden det som betyr mest......derfor d50!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...