Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen hakker/"lagger" hvert 15. sekund ca.


Anbefalte innlegg

Skjedd noe rart her..

 

Det begynte med at jeg plutselig ikke kunne spille av video filmer fra en av hardiskene. Lagget, stoppa filmen i 5-6sekund også fortsette i 1min, så stoppe i noen sek, osvosv. Kunne heller ikke browse i mapper før det lagget..

 

 

Men nå har det vist smittet over til alt jeg gjør. Selv nå, når jeg sitter og skriver dette henger den seg hver 2-3min ca. Så ufattelig plagsomt. Virker som om det som skjer nå, kom etter jeg startet Dc++, og noen hentet en fil fra hardisken som ikke fusker. Slo av programmet, men det er der fortsatt..

 

En annen ting, er at når jeg starter maskina så kommer det en windows skjerm, etter XP har loadet, og før du logger inn, som sier at det er noe med diskene, og (der lagget det igjen) hvis man ikke trykker en knapp innen 10sek, så starter den med å jobbe med begge, scanner og styrer. Alt i alt, så er det 3 prosesser han kjører på hver harddisk, som skal nå 100%. Disse scannene kommer hver gang jeg starter maskina, uansett om jeg avbryter scannen ved å taste en tast, eller lar dem kjøre seg ferdig..

 

Jeg har 4 disker, 1 ibm, en samsung og 2 seagate. Det er de 2 seagate diskene (lagg igjen) som kommer opp, og som han vil scanne. Disse er vel bare noen mnd gamle, kjøpt rett før påskeferien. Men det er bare en av de to som bugger med film avspilling.

 

Har også lagt merke til at det kommer en ulyd, fra en av diskene (Regner med det er den som fusker nå). høres nesten ut som om den starter og stopper, starter og stopper, en slags pipelyd på en måte.

 

 

Nei, har ikke flytta på maskina i det siste, eller noe slikt.. Kom helt av seg selv.

Hva kan fikse dette? Er ene hardisken kaputt? kan jeg få den på garantien, hvis det skulle komme til det?

 

Takk for alle svar.

 

Edit: legger til et bilde av windows task manager, og alle prosessene. Noen glupinger får gå over og se om de finner noe suspekt :)

 

www.ktv.no/~sosm-ktv/wtm.jpg

(ja, jeg vet jeg har tysk xp :))

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av maskinen og sjekk at strøm pluggene som går til Harddiskene står ordentlig i

 

Eventuelt bytt om på Ide strømkablene eller hvis noen er ledige så prøv med de først

 

Hvis en av Harddiskene mister strøm og kommer på igjen så vil systemet lagge som du sier.

 

 

Evt. hvilket scanne program er det du har som kjører ?

Er ikke noe virus scanne program du har som kjører i bakgrunnen eller?

Endret av Gforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...