joker Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 (endret) Jeg har et Asus K8N-E Deluxe som har en rar feil. første gang jeg startet kortet etter at cmosen er resat får jeg beskjeden "no cpu inside" den komer 2 - 3 ganger så booter den videre , men når jeg slår maskinen helt av etter det for så og slå den på, så får jeg som oftest beskjeden "no cpu inside" og da slutter ikke beskjeden , så maskinen starter ikke. Jeg har prøvd 2 forskjelige skjærmkort (begge funker på annen maskin) har prøvd med annen ram har fjærnet alt fra kortet og prøvd bare med cpu, ram og skjærmkort, har testet at cpu en funker på en annen maskin, har testet med annet power, har så klart nyeste bios Så da tenkte jeg da må det jo være hovedkortet , sente det inn og ventet, fikk mail tilbake at de hadde oppdatert bios og testet kortet og funnet det ok. Skrev en mail tilbake at jeg hadde instalert nyeste bios og at jeg ikke trode det var problemet, men fikk til svar de hadde testet kortet og det var nå oki. Men det funker fortsatt ikke så er det noen her som har noe formening om hva jeg har oversett ??? har snart kostet mere i porto en det hadde og kjøpt nytt kort, og kortet har aldri fungert men lurer på om jeg må bitte i det surre eplet og kjøpe et nytt.. det er foresten et demo kort (aldri mere) Endret 23. juli 2005 av joker
joker Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 hmm her var det ikke mye respons , nå har jeg .. prøvd med et annet hovedkort. og da funker alt ??? .... får ta og bestile et nytt kort hvis det ikke er noen andre her som har noe peil på hva det kan være..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå