Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor sin feil?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 1mbs linje hjemme. Jeg må si jeg ikke er noen stor data guru, og jeg har et irriterende problem.

Saken er følgende(vanskelig å forklare):

 

Nettet hjemme er helt ok til nedlasting og lese avis osv, men jeg har et mega stort problem når jeg spiller.

For det første spiller jeg coounter strike source, når jeg trykker internet så kommer det bare mellom 50-100 servere. Det er ikke bra, for når jeg spiller hos naboen får jeg mellom 6000-7000 servere(og han har en tregere linje 700kbs). For det andre når jeg skal inn på en server må jeg klikke 4-5 ganger på join game for å kome inn(det trenger jeg ikke hos naboen). Men når jeg først kommer inn har jeg faktisk en normal ping(mellom 50-70).

Jeg har overlevd dette problemet for jeg får jo tross alt spille litt, men får ikke maksimalt ut av alle serverene jeg kan benytte.

 

MEN i dag kjøpte jeg battle field 2! Når jeg begynner å spille lagger det helt sykt og jeg får opp feilmeldingen connections error!!! Kanskje hvert 10 sekund. Og merker at det er en syk forsinkelse!!! Plutselig havner jeg på helt gale plasser uten at bildet henger med.

Jeg tviler sterkt på at det er noe galt med pcen, for det samme problemet har jeg med min nye lappis (xps).

Jeg har klagd flere ganger til telenor og de tar forskjellige tester over pr tlf, men de sier de ikke finner feilen! Men som jeg har sagt til de forbanna iXXXXXe så har jeg ikke noe galt med nedlasting!

 

Dette er bare trist og gjør meg forbanna, håper det er noen her som kan hjelpe eller som har opplevd noe av det samme... som vet hvordan man fikser noe slikt. Dere må gjerene komme med innspill de som har en mulig forklaring!!

 

Takk til de som kan hjelpe -yokko -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MEN i dag kjøpte jeg battle field 2! Når jeg begynner å spille lagger det helt sykt og jeg får opp feilmeldingen connections error!!!

Dette er et problem med bf2, ta og last ned den patchen som ligger her så blir det kanskje bli bedre.

 

Og når det kommer til cs.s så er jeg ikke sikker. Men er det ikke en mulighet for å filtrere bort servere som man ikke vil se, fulle, tomme osv. Kan kanskje være noe med innstillingene der. Har ikke spilt mye cs.s men, men på mange andre online spill så er det jo en mulighet for å filtrere bort servere som man ikke vil ha, sikkert den muligheten der også.

Lenke til kommentar

Kan trøste deg med at du ikke er den eneste med det problemet der.

 

Selv sitter jeg med ADSL med rundt 6Mb fra Nextgentel.

Opplever akkurat det samme som deg med CS-Source, men hvis jeg først for joinet en server så virker alt bra i timesvis.

 

I Call of Duty derimot har jeg et annet problem, pingen er god og får alltid opp 3500 eller flere servere.

Men du kan banne på at det ikke tar lang tid før forbindelsen blir brutt og at ADSL modemet begynner å blinke på sync lampa.

 

Årsakene kan derimot være flere, selv håper jeg på at en konvertering til SHDSL hjelper da jeg har prøvd alt annet.

Har problemet på alle tre PC-ene i nettverket, har skiftet switch, router, modem, splitter og kabler.

Det eneste som kanskje kan være årsaken til problemene er mye støy på linja til sentralen i kombinasjon med dårlig kobberkvalitet på kabelen.

Det er i allfall Nextgentel's teori, så vi får se om konverteringen hjelper.

 

Skal poste resultatet her når jeg får testet med ny linje til uka en gang, hvis alt går i boks.

Lenke til kommentar
-Sitter du med WLAN ?

-Har du forsøkt med en annen kabel frem til ADSL mdemet?

-Har du forsøkt en annen datamaskin?

 

For å si det slik så studerer jeg i oslo og der funker alt bra. men nå er jeg hjemme (faren min sin nett). det er bare drit irriterende hver gang jeg kommer hjem og det ikke funker som det skal...

Har prøvd det meste, direkte kobling til modemet, fra routeren , trådløst osv...

men dvs jo si at jeg ikke får spilt ordentlig her hjemme...

svoger bor ca 200m fra meg.. og han har ikke problmer i det hele tatt... (hadde liksom skjønt det hvis det var snakk om et distrikt).

 

hmm lurer på hva jeg skal gjøre... :cry:

Lenke til kommentar
Dette er et problem med bf2, ta og last ned den patchen som ligger her så blir det kanskje bli bedre.

 

Og når det kommer til cs.s så er jeg ikke sikker. Men er det ikke en mulighet for å filtrere bort servere som man ikke vil se, fulle, tomme osv. Kan kanskje være noe med innstillingene der. Har ikke spilt mye cs.s men, men på mange andre online spill så er det jo en mulighet for å filtrere bort servere som man ikke vil ha, sikkert den muligheten der også.

 

sliter jo ikke hos svoger.... bare her hjemme...da kan det ikke være noe pacher el lignende...

Lenke til kommentar

ok, krolf...

For han jeg snakket med på kundeservice sa at de hadde lignende problemer før... men for sxxxxe hxxxxxe de må jo få fiksa dette... vi har hatt det i ca et år!! blir bare forbanna... huff...det værste er at jeg ikke får xps til å gå på det trådløse heller for tydeligvis er wlanet her mye mer sensitivt enn den gammle hp maskinen min... finner nettet, men den hopper ut og inn hele tida... hp maskinen gikk mye smoothere... faktisk.

På dette hjemme nettverket finnes det tre maskiner som er på nett, og alle sliter like mye ueland, bare så du vet...men de leser bare mail og leser avisen. så de merker ingenting...

men da går jeg kanskje utifra at det er samme problemet som hos deg da krolf... gi tilbakemelding når/hvis du finner feilen da... for da kommer jeg til å gi telenor en laaaaaaaaang overhaling... :mad:

 

de sliter... er rimelig sikker på at det er noe galt med leverandøren!! for sliter ingen andre steder med maskinen... ikke wlan routeren heller for jeg får akkurat de samme problemene når jeg kobler meg opp mot modmet....

 

takk til de som prøver å hjelpe!!! og de som har erfaring og mulige løsninger... må for guds skyld gi lyd fra seg...

 

 

takk

Lenke til kommentar

CS trenger ikke egene porter i routern

 

jeg ville nok heller scannet pcen for diverse spyware :!:

 

Jeg sitter på en 1024/256 adsl linje fra Telenor

 

har 4 pcer i nettverk, derav 1 linux server hvor jeg hoster web / boter og en *hoste* dc *kremt* hubb :whistle:

 

Jeg ligger på alt i fra 15 -> 30 i ping på cs / cs:s

Lenke til kommentar

Ok, toppdagg...så du det du sier er at, når alle de du kjenner ikke har problemer med telenor... så finnes det ikke noe feil hos vi 800.082 kundene??

neida...men hvis du hadde lest toipicen så hadde du skjønt problemet.. har faktisk prøvd de fleste mulighetene og fått enda større giiiiker til å se på dett,men det resulterer like dårlig... jeg må si meg mer enig i krolf at det kan skyldes mye støy på linjen eller at det er dårlige koblinger/kobber ledninger...

 

 

men ellers takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...