Gå til innhold

BIOS problemer med Netshop 1557 GLS


Anbefalte innlegg

Jeg er nå rimelig frustrert. La meg ta det fra starten:

 

I fjor høst anskaffet jeg meg en Netshop 1557 GLS etter å ha lest mye bra om denne maskinen i forhold til prisen. Maskinen ble primært brukt til fruen sitt skolearbeid, men i slutten av mars i år så ble den heller brukt til mer spilling (world of warcraft, etter at fruen tok ut mammapermisjon). Så i slutten av mai begynte maskinen å slite med varme, det utvikles noe helt sykt med varme av denne maskinen når man spiller i mange timer sammenhengende. Problemet lå nå i at grafikken begynte å bugge etter noen timer og til slutt så var det håpløst å spille på den. Så gikk det en periode hvor den ble stående og spillingen foregikk på en stasjonær i stedet. Nå har vi begge dratt på ferie og tatt maskinen med oss for å spille på, og det samme starter å skje igjen. I min frustrasjon over dette så sjekker jeg AOpen sin webside etter ny bios i håp om at de kanskje har fikset noe som kan forårsake denne varmeutviklingen (?). Når jeg legger inn den nye bios'en og starter maskinen opp på nytt som programmet ville, så slutter skjermen å fungere (rett etter at maskinen startet opp på nytt). Jeg får skjermbilde på vga utgangen, men selve lcd'en er død. Så prøver jeg å legge inn en eldre bios (tror det var den andre som ble sluppet), resultatet nå er at maskinen ikke starter i det hele tatt, men bare står og gir fra seg et kort pip etterfulgt av to raske pip.

 

Er det noen andre som har opplevd noe lignende med denne maskinen og som kanskje har en hurtig løsning på problemet? Dette er ganske irriterende.

 

Gode svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...å innstallere gammel BIOS versjon over en nyere versjon kan jeg aldri tenke meg ville vere særlig sunt for maskina nei. Sikkert det som tok siste knekken på den. Nå får ikke startet opp på grunn av vas i rot-filene. Du må nok sende hele sulamitten inn på verksted. Ring kundeservice på Netshop eller hvor du nå måtte ha kjøpt den. Kanskje de kan hjelpe deg å finne ut hva pip-koden betyr. Men uansett..service mest sannsynlig.

 

Hvis du da ikke vil prøve å åpne maskina selv, fjerne eventuelle batteri og re-sette CMOS sånn for moroskyld :hmm:

Lenke til kommentar

Kan ikke hjelpe deg med BIOS'en :(

 

Men kjølingen, mest sannsynlig er det ett hardware-problem. Er en tendens at det samler seg støv i kjøleløsningene på laptoper, noe som gir dårlig kjøling, noe som igjen gir varme. En fra klassen hadde ett lignende problem med Dell'en sin. Der var viften så støvet ned at under spilling ville CPU'en klokke seg ned i 20 sek per 5min elns. Dette foresaket en sinnsyk periode med lag. Han blåste den ren med "luft-på-boks". Problemet løst :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...