Gå til innhold

Hvordan kopiere dvd-filmer?


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg dvd-brenner til pc'en, og er ganske grønn på dette området. Har et par spørsmål, kan man kopiere en dvd-film like enkelt som en musikk-cd? Evt med hvilket program? Vet jo at de fleste dvd-filmer har kopibeskyttelse, hvordan går det da? Mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg få en fullverdig kopi av en DVD-film inkl. dens menyer og undertekster?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK, takk. Er det noen forskjell i kvalitet på disse?

Nei da..syns dvdshrink er den som passer meg best iallefall...lettforståelig å grei å jobbe med... du har selvsagt også valg ang komprimering, tekst valg og lydvalg i den ...

Try it.. :cool:

Endret av BUGS_Y
Lenke til kommentar

Bruker du DVDShrink kan det lønne seg å krysse av "Deep Analysis" og "High quality adaptive error compensation". Befinner seg under "Quality Settings" tab'en når du kjører Backup. Tar lenger tid, men gir bedre kvalitet.

 

Største ulempen med DVDShrink er at du ikke kan fjerne titlesets (ekstramateriale osv) totalt.

 

Edit: Glemte dvd-r versus +r... DVD+R er bla et litt mer robust format. Men funker ikke alltid på noen eldre dvd spillere. Blir mest en smakssak og hva som funker best på din brenner og avspiller.

Endret av Tronnis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...