Gå til innhold

Pc'en min er ustabil med to minnebrikker i..


Rawkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Geil brikkene du har klarer nok 2.7-2.8V helt greit. Tipper du har de Value-brikkene som er spesifisert til 2,65V, så jeg ville prøvd med 2,75V.

 

Pass også på at CAS osv ikke er satt med for skarpe timings, brikkene skal kjøre på 2,5-4-4-8 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

ok, det står cl 2,5 8-4-4 på brikkene, og dewt er vel det du skrev ;) Men siden jeg ikke er helt stø på alt dette Timings styret, så lurte jeg på om du kunne forklare hva det er som skal være stilt inn på verdiene 4, 4 og 8 ;) er så masse jeg kan stille på her...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg hadde også dette problemet på min (forhenværende) PC. Det var en AMD64 på socket 754. Den ville også maks kjøre minnet på 333MHz med 2 RAM-brikker i. 1 brikke fungerte med 400 MHz.

 

Butikken jeg kjøpte PCen hos fant aldri ut av problemet, og det endte med at jeg hevet kjøpet. Jeg mailet både hovedkortprodusenten, som skyldte på AMD, og AMD, som skyldte på hovedkortprodusenten.

 

Generelt _kan_ det se ut til at visse AMD-systemer har problemer med minne og stabilitet. Jeg har lest endel rundt omkring, og det viser seg at ganske mange har ulike RAM-problemer på socket 754, og enkelte også på socket 939. Dette er ting AMD ikke snakker høyt om!

 

Det kan være at dette er et nForce-problem også.

 

For å få den til å kjøre stabilt kan det altså hende at du må ned på frekvensen til minnet. Eventuelt kan du prøve med andre RAM-brikker. Jeg tviler på at det er noe direkte feil i hovedkortet. Det kan se ut som om endel av disse minneproblemene skyldes ett eller annet problem i minnekontrolleren til AMD.

 

Som du skjønner har jeg måttet finne ut mer om PCer og minneproblemer enn jeg noen gang hadde ønsket. :)

 

Alt i alt gjorde dette at jeg kjøpte ny PC med Intel-prosessor da jeg fikk pengene tilbake.

 

Stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...