Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående antivirusprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå Norman Antivirus, nyesteversjon med alle oppdateringsnedlastinger innstallert... er dette en god nok beskyttelse? har også spyware program fra microsoft stående på som beskyttelse mot det.... + en del andre programmer som jeg kjører en scan med gjevnlig... anhver dag minst...

Men tilbake til antivirus hvor jeg lurer mest.... er det jeg nå bruker bra nok for og holde dritten unna? Eller er det noe der ute som er bedre?... helst gratis.. siden jeg ikke er ute etter og bruke penger...

Har ikke hatt noe virusproblemer eller lignende enda på denne dataen, for den er splitter ny... men vil ungå og få det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ein del til å halde pcen fri frå virus. Sjølv bruker eg norton antivirus 2005 som antivirus program. Men dette er jo ikkje gratis.. Eit bra gratis antivirus program skal vere Avast Antivirus.. Husk og å ha brannmur instalert. Bruker sjølv windows brannmuren.

Skrevet

Ja, det er sant.. skal mye til for og klare det... men en må jo alltids prøve det beste man kan! :thumbup:

Takker for tipset om program! :)

Skal sjekke det ut nå... ha windows brannmuren på, har brannmuren på i norman antivirus.. så med dette programmet her også burde jeg vel isåfall være ganske så sikker.....

Skrevet
Ja, det er sant.. skal mye til for og klare det... men en må jo alltids prøve det beste man kan! :thumbup:

Takker for tipset om program! :)

Skal sjekke det ut nå... ha windows brannmuren på, har brannmuren på i norman antivirus.. så med dette programmet her også burde jeg vel isåfall være ganske så sikker.....

:hmm:

en må være forsiktig med å kjøre 2 AntiVirus programmer samtidig, kan bli mye rot i systemet.

Skrevet (endret)
Det skal ein del til å halde pcen fri frå virus. Sjølv bruker eg norton antivirus 2005 som antivirus program. Men dette er jo ikkje gratis.. Eit bra gratis antivirus program skal vere Avast Antivirus.. Husk og å ha brannmur instalert. Bruker sjølv windows brannmuren.

Den beste løsningen vil være å ha en hardwarebrannmur, en software brannmur og ett antivirusprogram som til hver tid er oppdatert...

Har aldri hatt virus! Selv om datatrafikken er ganske høy (4-8Gbyte for dag)

Det svakeste leddet vil til enhver tid være brukeren og dens naive bruk av internett.

Ang. Windowsbrannmuren, bare slå den av. Den gjør like stor nytte da, og trafikken går raskere. Anbefaler å bytte til evt. Norton Internet Security eller en annen løsning av et firma som ikke selger operativsystem. Ville du kjøpt Tv-bord på Kiwi til 40 tommer din?

btw: Gratis er vel bare ett begrep på en ting du ikke har betalt penger for, er ikke det det da?

<EE>

Endret av EagleEye123
Skrevet

Den beste løsningen vil være å ha en hardwarebrannmur, en software brannmur og ett antivirusprogram som til hver tid er oppdatert...

Har aldri hatt virus! Selv om datatrafikken er ganske høy (4-8Gbyte for dag)

Det svakeste leddet vil til enhver tid være brukeren og dens naive bruk av internett.

Ang. Windowsbrannmuren, bare slå den av. Den gjør like stor nytte da, og trafikken går raskere. Anbefaler å bytte til evt. Norton Internet Security eller en annen løsning av et firma som ikke selger operativsystem. Ville du kjøpt Tv-bord på Kiwi til 40 tommer din?

btw: Gratis er vel bare ett begrep på en ting du ikke har betalt penger for, er ikke det det da?

<EE>

Kan du fortelle meg hvor jeg kan få tak i en hardware brannmur og software brannmur?

Skrevet

Hardware brannmurer er som oftest innebygd i routere, og aktiveres ved hjelp av et museklikk. Softwarebrannmurer er feks. Norton Internet Security (innebygd både AV, Brannmur, foreldrestyring mm.) Zonealarm og andre....

<EE>

Skrevet

Har Norman Antivirus Vers. 5.70 med alle oppdateringer innstallert... har valgt og holde meg med den siden jeg ikke har hatt noe virus problemer med bruk av Norman på den bærbare datamaskinen min som jeg bruker daglig på nettet og har brukt daglig i lang tid....

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg mener å huske 5.80 er siste utgave (er ikke sikker), så det er ingen grunn for deg å skifte ut Norman.

Hvis du har planer om å legge inn software brannmur i tillegg til antivirus, er Sygate Personal Firewall og ZoneAlarm to gode alternativer.

Når du kjører en helt vanlig internett oppdatering av Norman vil du få oppdatert både definisjons-filer OG programvare. Kjører du oppdateringen vil du med andre ord alltid ha siste versjon av Norman.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...