BolleKalle Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 (endret) Ok, her er problemet: Jeg spiller BFME online, og har ofte hatt små problemer med å ta over hele kartet og sperre fienden inne i borgen sin, fienden (gondor) sender ut Gandalf mot meg (mordor) og siege våpna mine før de får startet. Jeg har 3 Nazgul, fullt av infanteri osv, men klarer ikke få has på den hvite gamlingen. Noen taktikk tips til hvordan man kan ta ut gandalf fort og effektivt når han angriper? Tråkke på ham med en olifant? Endret 20. juli 2005 av HeRbie
Feonar Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Går han gandalf må du enten skaffe MENGDER med Rhûns eller MANGE mumakiler. Går han knights i tilleg har du praktisk talt vunnet, siden begge er geniale antikavaleri units. Men pass på nazguls og WK.
AK47 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Selv ville jeg bygd kanske fire-fem bueskyttere og brukt resten på katapulter - som er billige å produsere, men dessverre tar lang tid å produsere. Hold nazgulene i bakhånd, så fyrer du løs med katapultene. Dermed må Gondor angripe, og du sender fram nazgulene, som du selvfølgelig har laget en tastesnarvei hver til. Like før de nærmer seg katapultene (som også forsvares av bueskyttere) bær nazgulene være framme. Trykk på den som lager lyd (husker ikke hva det heter) slik at fienden flykter i alle retninger. Deretter setter du alle tre nazgulene mot Gandalf + evt noen katapulter. Resten av katapultene og bueskytterne tar seg av resten av troppene.
figure_02 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Endelig. Trodde jeg var den eneste som spilte BfME her ^^ Hvis jeg får nicket ditt kan jeg vise deg online (spiller pro mordor). Anyway, her har du to gode BO's som jeg bruker mot Gondor. Strat 1: Troll Siege ============= - Ork Pit, Slakter, gollum, ta mills med gollum, send orker for å harasse fiendes farmer. -6 slaktere -Troll cage. -3-4 tårn i basen for å beskytte mot Knights. -Pump trolls, send 2/3 til fienden's mur. Husk at et troll kan ta ut et tårn, men hvis han har faramir der og trenger du fler. Ha orker i nærheten for å heale.- -Lag hull på muren hans, hvis han ikke har noe forsvar sender du troll inn i basen og tar ned bygninger. -Spar Nazgul/Witchking. -Når du har fått Map control, fortsetter du å harasse basen hans med troll og nazgul. Ta en outpost og lag 3 siege works, kjøp to katapulter fra vær, når du har 6+ angriper du basen hans. -Beksytt katapultene med troll og nazgul. -Han skal ikke rekke å få gandalf, hvis han gjør det, angriper du han med mange troll og nazgul. Med litt flaks, og bra harrasing vil ikke Gondor ha kjangs. Husk å ha et troll som passer på basen din hele tiden. Har brukt denne straten mange ganger, og vunnet for det meste. Strat 2: Darkness Mumakil rush ===================== Dette er en annen måte å ta Gondor på, letter hvis han har Gandalf, men værre hvis du lar han rekke å oppgradere slottet sitt. - Ork pit, Slakter, Gollum, Lumber Mills. -Harass farmene hans med orker -Creep wargs og ikke la han få farmene sine tilbake. -Få 6 slaktere i basen. -2 tårn for å beskytte mot evt. Knights -Trollcage -Troll -Hvis ikke Faramir er på muren hans, angrip. -Troll -Nazgul/WitchKing -Få Map control. -1 mumakil pen på vær outpost -Send orker til basen hans, hvor de skulle bli tatt av tårn, da får du PP's. -Hvis du ser at han bygger stonework, send Nazgul inn for å ta den. -Når du har darkness, og nok Mumaks, angrip fra begge sider på likt, bruk eye og WK/Nazgul. (Hvis han har katapulter tar du dem ned med Nazgul) - GG forhåpentligvis ^^ Håper du fikk litt hjelp her. Et tips, www.gamereplays.org (Det er et eget forum for BfME her, hvor folk skriver om strategier osv, siden er nede for øyeblikket, men det er verdt en titt når den kommer tilbake). Som sagt, hvis jeg får nicket ditt, kan jeg vise deg stratene ''Live''.
BolleKalle Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 Hmm ja her var det mye å prøve, tapte nettopp en ny kamp mot Gondor som Mordor Han fikk level 10 og sprang rundt og tok over hele kartet nesten alene. Jeg hadde omringa slottet hans mumaks, 6 siege, troll, rhuns, nazgul osv.. men nei da. En "word of mouth" så var det angrepet over. Så tok han over hele kartet.
AK47 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Man må gjøre hva man kan for å hindre Gandalf til lvl 10, som å ødelegge alt som gir poeng før Gandalf rekker det, for ikke å snakke om å prøve å holde Gandalf på avstand og ikke gi for mange enkle kamper.
figure_02 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hvis du prøver disse to stratene, og gjør dem ordentlig, er det 90% sjanse for at han ikke rekker å gå gandalf. Hvis han går Gandalf istede for stoneworks (som han burde gjøre, men som du skal forhindre) er han screwed. Mumakil's pwner Gondor's base hvis han ikke har oppgradert, det samme gjør troll og catas. Ikke gå rhun, aldri! De er for treige og tar opp poppen du trenger for mumaks og trolls. Igjen: hvis jeg får nicket ditt online er det lettere. Ellers kan du sende meg en mail med en replay der du spiller. [email protected] AK47, HeRbie, sjekk her: http://forum.gamer.no/index.php?s=&act=ST&...1&t=433105&st=0 Robgar, Klungmeister, Barahir og TaGunners (navna dems her på gamer) er med i klanen vår, COI. Vi er åpen for testing av nye norske BfME spillere.
AK47 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Har sett denne klanen ja. Føler meg liksom for gammel til å gå inn i en allianse som kaller seg Children of Ilûvatar. Ellers takk for oppmerksomheten
figure_02 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 For gammel? Lol. Children har ikke noe med at vi er barn altså, hvis det var det du mente ^^ Children of Iluvatar er alle dyr og raser som bor i Midgard, siden ''Guden'' som skapte dem heter Iluvatar, derfor er alle skapningene hans barn. Den eldste i klanen er akkurat ferdig med vgs. Vet ikke hvor gammel du er jeg, men alder har ingen betydning.
BolleKalle Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 (endret) Du kan jo lage en klan kalt "Erus Rullator Skvadron" da Problemet er at jeg ikke blir aggressiv nok som mordor, når jeg har knust fienden sakte men sikkert og skal ta slottet hans så kommer gandalf jævlen i full gallopp og ødelegger dagen. Fienden bruker ham helt til han har 1mm med liv igjen, så full spurt tilbake til en ventende brønn. Endret 21. juli 2005 av HeRbie
figure_02 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jaja, whatever med den klanen. HeRbie: Det er nok problemet ditt ja, enten må du ta han ned før han får Gandalf. Ellers, når du ser at han har lite liv igjen og løper tilbake til brønnen sender du nazgulene etter han. Han rekker ikke heale så fort. Igjen: Hva er nicket ditt online? Jeg vil gjerne spille
BolleKalle Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 (endret) [Req]HeRbie er online nicket mitt Endret 22. juli 2005 av HeRbie
BolleKalle Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Spiller mest qm... Xfire har jeg ikke testa ennå.
figure_02 Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hmm...jeg finner deg ikke på ladderen... Hva er statsen din der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå