Gå til innhold

Kjøp av ny amd64\skjermkort\hovedkort


Anbefalte innlegg

AOpen Aeolus Geforce 6600GT 128MB

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort

2 x Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64,Non-ECC,400MHz,184-pin,CL3(3-3-3)

 

Jeg vurderer og kjøpe denne pcen, vil dette fungere greit i lag ? vil CL3 rammen gjøre at jeg kan overklokke mye ? er dette en bra overklokke pc?

 

takk for svar

Endret av linthoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaså, ble fortalt at CL3 er best til klokking jeg :\ rammen er allerede underveis, men tror bare jeg "glemmer" å hente den da..

Den som sa det mente nokk det riktige. At du som oftest kommer lengre med slakke timings på minnet. Men den rammen du satt opp er rett og slett helt forferdelig hva overklokking angår. BH 5 rammen er absolutt å foretrekke.

Lenke til kommentar

Det som ofte blir gjort er at man kjøper CL2 ram. Slik ram er som regel i utgangspunktet kjapp.

Denne setter man ned så til CL3 (eller enda lavere) for å kunne tyne enda mer ut av minnet, utover det som er standard.

 

CL betegnelsen (meget forenklet forklart) beskriver forsinkelsen (latency) til minnet. Jo lavere tall, jo mindre er forsinkelsen.

Men, ved lavere tall er det også mer vanskelig for minnet å henge med i svingene ved høye klokkefrekvenser (Minnet begynner å gjøre feil). Derfor må man øke forsinkelsen når man øker frekvensen (klokker opp).

Hvis ikke får man heng, og blåskjerm i windows :)

Lenke til kommentar

OCZ minne blir av mange sett på som noe av det beste, prismessig så ligger de omtrent som andre, kanskje litt høyere.

 

Twinmos har helt ok minne. Ofte grei pris. Har litt varierte erfaringer med twinmos selv. De klokker greit, men ikke noe ekstremt. (men selvfølgelig: man får hva man betaler for)

 

Kingston? Nja..har egentlig ingen erfaring med disse. HyperX minnet dem skal visst være ganske bra, men så må du da ut med 1750,- kr for noe med 2-2-2-5 timings.

(helt normal pris forøvrig, hvis du kikker på andre produsenter).

 

Skulle jeg personlig valgt utifra utvalget til netshop, så ville jeg kanksje ha satset på OCZ, men det kommer helt ann på prisen da.

Har du noen ide om budsjett for minnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...