Gå til innhold

Skjermoppløsning et problem?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har nettopp kjøpt meg ny bærbar med sxga+ skjerm (1400 x 1050). Var redd for å savne mulighet for høy oppløsning. Problemet mitt er at alle andre oppløsninger enn den høyeste blir fryktelig uklare. Er det noen måte å bedre dette på? Er klar over at skjermen er laget for den høye oppløsningen, men d blir så fryktelig smått på 15" skjerm...

 

Er det håp? Har prøvd å stille skarphet og alt... :hmm:

 

NP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg har nettopp kjøpt meg ny bærbar med sxga+ skjerm (1400 x 1050). Var redd for å savne mulighet for høy oppløsning. Problemet mitt er at alle andre oppløsninger enn den høyeste blir fryktelig uklare. Er det noen måte å bedre dette på?

En kompis av meg sleit med det samme. Vi har begge 1557ALS med 1400x1050 oppløsning. Han hadde justert til 1024x768, og det så for ille ut! Men i XP kan du prøve deg fram med andre størrelser på ikoner og tekst. Kan hende ser det litt rart og uvant ut i starten, men prøv deg fram. Jeg elsker høy oppløsning! Får jo plass til så mye mer på skjermen, skulle gjerne hatt uendelig høy oppløsning.

 

Jeg har dessverre ikke den nøyaktige framgangsmåten for å endre størrelse på tekst og ikoner her nå. Jeg kjører Ubuntu-linux for øyeblikket... Det funker forøvrig veldig bra med 1400x1050.

 

Jeg mener det er et MUST å kunne justere størrelse på ikon og tekst. Det er jo veldig store sprang i skjermoppløsning hos folk.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sette opp ppt størrelsen. Blir temmelig kornete ikoner, men d funker. Slitter litt med teksstørrelse, særlig når jeg surfer på nettet. Ikke alle sider det funker å sette opp tekststørrelsen på. Da prøvd både i xp oppsettet og i browseren, så hvis du har tips utover dette vil jeg veldig gjerne høre?

 

Kjører du linux på en sonoma-maskin? Gikk installasjonen uten problemer? (vanskeligheter for å tro..) Hvor fikk du tak i den distribusjonen?

Lenke til kommentar

Med Opera har du zoom - gjør at du kan forstørre tekst og bilder på alle websider.

 

Skal du sette oppløsning på lcd må du holde deg til 2x faktoren. Når du har 1400x1050 vil neste oppløsning som ser bra ut være 700x525. Mulig du kan finne 3dje parts driver som støtter den oppløsningen.

Lenke til kommentar
Kjører du linux på en sonoma-maskin? Gikk installasjonen uten problemer? (vanskeligheter for å tro..) Hvor fikk du tak i den distribusjonen?

Kjører Ubuntu Hoary 5.04 Netshop 1557ALS, kjøpt i januar -05. Dvs. Dothan (?)

Det funker rett ut av boksen. Dvs alt JEG benytter funker rett ut av boksen. Trådløst nett bl.a

Har ikke prøvd minnekortleser eller infrarødt. Bruker maskina primært til surfing. Jeg har ikke prøvd å legge inn annen driver til skjermkort f.eks.

 

Tenkte jeg kanskje skulle prøve SuSE eller Mandriva, bare for å se om det tiltaler meg. Men det er så mye å laste ned... *sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...