Gå til innhold

Kjöp av hovedkort og CPU


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjöpe meg hovedkort og CPU til under 3000kr.

 

Pc'en blir brukt til spilling, surfing, downloading og Skole(ihvertfall noen ganger):hmm:

 

Hadde tenkt meg en amd 64-bit sokkel 939. Men usikker paa modell og HK.

 

Noen forslag folkens? :hmm:

 

PS. Sitter hos fatter i Österrike, derfor litt monga bokstaver. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. sitter akkurat med den samme tanken selv. har satt meg opp en liste over deler jeg skal kjøpe. var litt frem og tilbake om jeg skulle kjøpe AMD 64 3000+ eller en AMD 64 3200+ det ble tilslutt en 3200+ jeg skal kjøpe. siden at du har bare 3000 kr så regner jeg med at du ikke har penger til noe High tech deler. jeg ville anbefalt deg å kjøpe et AGP hovedkort, da disse kortene kan brukes på gamle AGP skjermkort. kan jo sette opp en liste her da.

 

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte=1590 kr på komplett.no

 

Motherboard: Asus A8V Deluxe/WIFI-g, K8T800 PRO, Socket-939,S-ATA,ATX,GbLAN,Firewire,AGP=995 kr på komplett.no

 

Together=2585+Porto=2695 kr på komplett.no

 

dette er et rimelig bra system. å hovedkortet er bare rått.

 

dette blir nok ikke noen typisk spill pc da jeg regner med at du ikke har bra nok skjermkort til det. ja, den vil nok klare noen spill, men på de mest avanserte så vil det nok bli litt hakkete.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

helt klart dette: http://netshop.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...d7520&plid=7520

 

har et 6800GT selv, og så ligger dette hovedkortet og venter på meg på posten as we speak :D

 

mene bare så du vet det, det hovedkortet du kikka på selv, det er pci-e, så det vil ikke passe med skjermkortet ditt, dersom du sku velge noe annet en mitt forslag

 

mene dersom du går for DFI kortet, les her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=422045&hl=

 

 

edit: btw, velkommen som medlem

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Og..... DER var dette bestilt :D

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

- Socket 939 512KB cache "Venice"

 

 

DFI Lanparty UT NF3 Ultra-D m/AGP

- ATX/S-ATA/GB-LAN/6ch-LYD/1394/

 

Disse godsakene til en nette sum av kr 2 639,00 :!:

Kan ikke vente med aa sette tenna i disse godsakene :dribble:

 

Takk for all hjelp :D

Lenke til kommentar

Hmm. En kamerat av meg skjekket ut dette kortet, han fant fölgende review:

 

"Well I just installed my DFI NF3 Ultra-D and Venice 3000+. Formatted and ran some benchmarks at stock speed and my score went down 1000 points in 3dmark 2k5! I'm only getting 4000 points with my 3000+ and 6800 NU Unlocked and overclocked to 380/900."

 

Hmmm... Hörtes ikke helt bra ut :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...