Gå til innhold

Remote desktop + Tv ut


Anbefalte innlegg

Har en maskin som jeg bruker som terminal server (remote desktop). Pleier koble meg til denne fra en laptop. Tenkte på å koble den til TV'en og samtidig styre den via remote desktop fra laptopen, for å se filmer o.l.

Men dette kan vel by på problemer siden man da er nødt til å kjøre "dualscreen" med remote-vinduet og tv-bildet?

 

Noen som har vært borti noe slikt som kan komme med tips og triks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en maskin som jeg bruker som terminal server (remote desktop). Pleier koble meg til denne fra en laptop. Tenkte på å koble den til TV'en og samtidig styre den via remote desktop fra laptopen, for å se filmer o.l.

Men dette kan vel by på problemer siden man da er nødt til å kjøre "dualscreen" med remote-vinduet og tv-bildet?

 

Noen som har vært borti noe slikt som kan komme med tips og triks?

jeg tror ikke dette er mulig desverre. Når du er tilkoblet via remote desktop, så starter du en ny session, som ikke kan sende bilde til tv'en i tillegg. Du kan kanskje få til å kunne styre terminalen til å starte filmer o.l., men ikke å få bilde ifra terminal serveren.

 

Jeg har vært innpå tanken, men det var no-go :D

 

Richard

Lenke til kommentar

wil: tanken var å koble en tv til terminal servern deretter bruke en laptop, logge seg på servern for så å f.eks starte en film på servern og få bildet ut på tv'en.

 

t0ffluss: jeg vet at rdp er svært uegnet til å se film via :p men tenkte på en mulig dualscreen løsning der ene screenet er tv'en (slik at man kan "dra" vinduet fra remote desktop over på tv bildet).

Mener å huske at PCanywhere har støtte for dualscreen rdp.

Lenke til kommentar

aaaah. nå tror jeg skjønner. blir omtrent som en prosjektor det vel? en TV vil jo ha større oppløsning enn det en vanlig bærbar maskin skjerm har. jeg er ikke sikker men jeg tror ikke det vil skape noe problem, jeg tror det skal finnes en slags skjermknapp på laptopen som gjør at du kan skifte bilde. du kan velge å ha begge skjermene på, bare tv skjermen eller bare laptop skjermen på.

det skal jo ikke være noe vanskeligere enn slik du gjør det som om du skulle sittet med terminal serveren din tenker jeg. du har TV`en kobla til terminalen så blir Terminalen styrt av laptopen din, så starter du bare filmen fra laptopen din. tror ikke det skal være vanskeligere enn som så.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
wil: tanken var å koble en tv til terminal servern deretter bruke en laptop, logge seg på servern for så å f.eks starte en film på servern og få bildet ut på tv'en.

Dette mener jeg bestemt at ikke går, siden slike videoavspillingsprogramvaren typisk jobber rett mot hardware (skjermkortet), dermed kan ikke Remote Desktop "snappe opp" bildet som blir avspilt. Det samme problemet har jeg forøvrig med min bærbare når jeg kjører med bilde både på skjermen og VGA-utgangen bak.

Lenke til kommentar
wil: tanken var å koble en tv til terminal servern deretter bruke en laptop, logge seg på servern for så å f.eks starte en film på servern og få bildet ut på tv'en.

Dette mener jeg bestemt at ikke går, siden slike videoavspillingsprogramvaren typisk jobber rett mot hardware (skjermkortet), dermed kan ikke Remote Desktop "snappe opp" bildet som blir avspilt. Det samme problemet har jeg forøvrig med min bærbare når jeg kjører med bilde både på skjermen og VGA-utgangen bak.

Det er dette jeg også prøvde å få frem, du kan ikke (ihvertfall ikke med Microsofts Remote Desktop Klient) å vise bilde på både Software (Remotedesktop) og Hardware (Skjermkortet som står i terminal serveren) samtidig.

 

Har aldri prøvd PCAnywhere.. :)

 

Lykke til, og gi beskjed om du får det til.. hadde vært utrolig fett :D

 

Richard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...