Gå til innhold

USB 2.0 drivere -- A7N8X Deluxe


pruntox

Anbefalte innlegg

Halloys.

Kjøpte meg en mp3 spiller for en liten stund siden. Creative Zen Micro.

Skulle legge inn sanger på denne saken men fikk ikke akkurat usb 2.0 hastighet etter min mening. Itillegg klaga pcn på at jeg ikke hadde kobla greia til USB 2.0 porter.. Jeg har 6 USB 2.0 porter på kortet og jeg testa flere av dem men ikke no forskjell. Da er det vel no driver tull? Men jeg hakke peiling på hva jeg skal laste ned. Prøvde og sjekke ut litt men ble vel bare redd for å fukke opp alt så jeg ber heller om hjelp her.. :)

 

Hovedkort

A7N8X Deluxe

skal være 6 usb 2.0 porter hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antagelighvis ettersom Windows med de siste Service Pack updates så skal de kunne inneholde USB 2 driverstøtte.

Iallefall på Min windows 2000 uten SP så fant den ikke mens med den nyeste så ble USB 2 i orden.

Så jeg vet ikke hva du kan gjøre. Om du fikk med en CD med hovedkortet kan du se om du finner noen USB 2 drivere der. For på hjemmesiden til ASUS fant jeg kun USB2 drivere til Win 98/ME siden det er en utdaterte versjoner.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har lagt inn drivere til USB 2.0 (gjelder WinXP):

 

1. installer Service Pack 1 til Windows XP

2. høyreklikk på min datamaskin - egenskaper - maskinvare - enhetsbehandling

Finn så usb-enheten som trenger enn oppdatering (gult ?). Høyreklikk på den, velg oppdater driver. Velg automatisk på vinduet som kommer opp. Da skal alt være i orden.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Ja er XP.

Hmm så jeg må legge in SP1. Er det bare og hive inn den nyeste SP pakken etterpå? Eller må jeg sitte med SP1 for å få USB portene til og funke som de skal?

Takk for hjelp til nå :)

 

Edit: hmm pcn vil jo ikke innstalere SP1 for den sier at nyere versjon er lagt inn. ammagad..

Endret av pruntox
Lenke til kommentar

Ok nå har jeg sikkert gjort no jeg ikke burde gjøre... Det virker ihvertfall sånn :p

For å få SP1 til og funke måtte jeg uinnstalere SP2.. Ikke så lurt kanskje pågrunn av at nå flippa jo hele pcn men fikk opptatert noe usb drivere men det står ikke at det er usb2.0... Jeg kommer ikke på nett nå og får en feilmelding når jeg lukker siden som prøvde og koble til nett. Den sier noe sånn:

 

Programfeil

Instruksjonen i "0x2000b" refererte til adresse "0x0000000" kunne ikke være "read"

 

Sitter enda med SP1 og skriver på en annen pc. Itillegg går jo alt seint og pcn krasjer litt. Great...

 

Siste gang jeg prøver og fukke med usb 2.0 :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...