Gå til innhold

CD-copy box.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en fyr på jobben (nerd) som driver å drasser på en liten cd-copy box. Den er veldig liten, og rommer kun en cd-rom og en cd-brenner. Begge er scsi, og trenger ikke pc for å kunne kopiere cd-er.

Den brenner ALT du måtte ønske, og tar en nøyaktig kopi av cd'en.

Spurte han hvor han fikk tak i den, han sa at han hadde kjøpt kabinettet og styringsenheten i thailand.

Boxen består av 1 kabinett (gjennomsiktig, grønt, ca. 20x20x25 cm) 1 liten styringsboks som er koblet bak på en scsi-port, en plextor 40x cd-rom, og en 8x plextor brenner.

Han visste ikke hvor man kunne få tak i noe sånnt i norge.

JEG HAR LYST PÅ EN! FOR POKKER! HVOR FÅR JEG TAK I?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være mulig å lage noe sånnt ganske billig. Det man trenger er:

-Kabinett

-Kontroller (for enhetene)

-Styringsboks (for styring av brenningen)

-Kabler

-CD-rom

-CD-brenner

...men så kommer spørsmålet; er det noen mulighet for å bruke bare ide-komponenter? Scsi blir rett og slett for dyrt... dessuten brenner jo ide like raskt...?

Skrevet

mener jeg så noen slike i et norsk data blad for noen år siden, men alt fra 1 cd leser og 1 brenner til 1 leser og 8 brennere....

husker bare ikke hvor:(

Skrevet

Dette er jo ganske genialt. Jeg bare må ha en sånn en. Rimax har en modell som heter 1:1e eller noe sånnt, den ser virkelig snaxen ut. Det er bare 20x, men det driter jeg i. Brenner jo en cd på rundt 4 minutter.

"Stand-alone cd duplicator" betyr jo at man kan ha den med seg over alt, alt man trenger er strøm. Ta den med til en kompis og kopier hele cd-samlingen hans!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...