Gå til innhold

Samsung SATA disk problemer.


FmB

Anbefalte innlegg

Hei! har gitt opp disken min ei stund, men skal teste på nytt nå.

 

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

 

Finner disken i BIOS.

 

Skal inst. Windows. Partisjonerer og formaterer, stopper på 20% tror jeg det er.

 

Kan ikke installere windows, feil på disken under formattering fikk jeg.

 

Skal jo ikke være behov for SATA drivere til dette HKet?

 

Installert windows på en gammel disk. Finner da SATA disk som et midlertidig lagringsmedium.

 

Skal prøve med diskbehandling i windows, når jeg kommer hjem.

 

Men er det fare for at disken er skadet? Og da er det vel bare å sende i retur?

 

 

Takker for alle inspill.

 

Mvh.

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk sata kontrolleren på nvidia chippen på kortet, er vel også en Silicon Image raidcontroller på kortet.

Har vel også behov for en oppdatert windows ved innstalleringa (min. XP med SP1 eller 2000 med SP4).

Har en gammel XP som eg fikk brent ny CD med SP på, brukte guide her på HW-forumet, kjørt slik i et halvår på mitt nForce4 kort med en SATA disk - holdt meg unna alle driverene som fulgte hovedkortet.

Lenke til kommentar

Crott: Ja. Og HK er et SATA2 kort i beskrivelsen men ikke i tittell. Så ingen problemer der.

 

 

Brukte disk management og fikk til slutt formattert og partisjonert disken som jeg ville.

 

Installerte windows, og fikk bootet uten problemer. Måtte bare velge hvilke av de diskene jeg skulle boote.

 

Da gjorde jeg det som ikke var så lurt.... =)

 

Slette allt på gamle disken!

 

FmB er tilbake til null. Får ikke bootet på sata disken lengre.

 

Mistenker master boot record feil. Så nå må ting fikses med fdisk. ga opp å installerte diskettstasjon btw...

 

Har 2 grove kutt i hånda som bevis. fandens metallkanter! =D

Lenke til kommentar

*cry*

 

 

ser ikke ut som det var problemet. Prøvde reinst windows uten IDE disken.

 

etter MYE om å men, så kjører installasjon.

 

Får installert etter hvert. men disken er utrolig treg. tok mye lengre tid å installere windoes på SATA disken enn på IDE disken.

 

Filkopiering tok år å dager.

 

Får installert HK CDen, og ser om dette hjelper. så ville ikke windows boote i det hele tatt.

 

Ga opp disken. renstallerte windoes på gamledisken. og bruker den for øyeblikket, til jeg finner motivasjon på å prøve igjen.

 

Får teste SATA driver disk under inst. av windows, men er litt merkelig siden jeg fikk inst. disken.

 

Mer at SATA disken kunne aldri bli formattert i windows installasjonen. Da fikk jeg bare feil på disk error. Stopper ikke på 20% som jeg trodde. men hopper fra 20% og raskt oppover til 100% før feil beskjed kommer.

 

 

Enough rambling. Noen ideèr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...