Gå til innhold

Sigma 80-400 OS erfaringer/køb


Anbefalte innlegg

jeg sidder og kigger optik da jeg for tit syntes mit Canon 70-300 USM IS ikke slår til når det er vilde fugle og dyr.

 

Jeg går normalt rundt, så optik som er så sort/tungt det kræver stativ er udelukket.

 

jeg har kigget på det her, som generelt har fået ganske gode anmeldelser.

http://www.cyberphoto.se/sigma/80-400.php

 

Nogen der kender det ?

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMHO, med sine 1650 gram er vel ikke akkurat det objektivet en lettvekter... Skal i prinsippet være mulig å håndholde, men du kommer til å ønske deg et stativ/monopod om ikke annet for å lette trykket på overarmene :)

 

Trenger du zoommulighetene? Du sier ikke om du bruker Canon eller Nikon eller hva, men mht. Canon; prisen tilsvarer Canon 300/4 IS, og med 1,4 konverter får du tilsvarende rekkevidde og hastighet til omtrent samme pris, ca. 500 gram lettere og sannsynligvis med desto bedre bildemessige resultater og raskere AF.

 

Hvor ofte kommer du egentlig til å bruke det "korte" brenviddeområdet så lenge dette er f/4.5 og på et objektiv med fjern nærgrense (180 cm) som veier så mye?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg antydet at de kosta omtrent det samme er at billigste pris på 300/4 IS her i prisguiden er 11 400 og prisen på Sigmaobjektivet på dem websiden du lenket til var 11 300. Ser forsåvidt nå at billigste pris på 80-400 i Norge er 9500, altså noen tusenlapper rimeligere.

 

Bare så det er nevnt; om du oppfatter det som en bedre løsning men penga står i veien skal det være mulig å få tak i 300/4 IS brukt for rundt 7500-8000 kroner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...