Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 krasjet =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har da greid å crashe min adsl router. (jeg tror det). Det som skjedde var at jeg skulle oppgradere til det nyeste firmwaret. Selvfølgelig gikk strømmen under oppgraderingen. Det som skjer nå er at jeg greier ikke å bruke telenett opp mot den eller bruke endring.nextgentel.no. Jeg får heller ikke fram de grønne lysene som skal lyse vis nettet er oppe..

1. Hva gjør jeg?

2. Er det mulig å laste ned firmware til den uten å gå gjennom nextgentel?

Takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg har da greid å crashe min adsl router. (jeg tror det). Det som skjedde var at jeg skulle oppgradere til det nyeste firmwaret. Selvfølgelig gikk strømmen under oppgraderingen. Det som skjer nå er at jeg greier ikke å bruke telenett opp mot den eller bruke endring.nextgentel.no. Jeg får heller ikke fram de grønne lysene som skal lyse vis nettet er oppe..

1. Hva gjør jeg?

2. Er det mulig å laste ned firmware til den uten å gå gjennom nextgentel?

Takk =)

Er ikke sikker, men trur hele greia har blitt vraka, ( ?? ) siden strømmen gikk under oppgradering..

Skrevet

Ja, du kan laste ned firmware fra netopia.com. Husk i så fall å velge firmware for en av ENT modellene av Netopia, f.eks. 3341-ENT. Selv om du ikke finner 3351 i oversikten er det samme firmware. For å kunne overføre firmware må du sette opp en TFTP-server. I windows kan jeg anbefale Pumpkin: http://kin.klever.net/pumpkin/

MEN, dette forutsetter at du i hvert fall klarer å få ruteren opp så pass at du får logget inn. Du kan også forsøke en hw-reset ved å bruke en spiss gjenstand (kulepenn) i hullet på baksiden. Hold inne i 3 sekunder, og ruteren bør starte på nytt.

Får du ikke gjort noe av det ovenfor, ber du NGT om å sende deg ny ruter. Det pleier ikke å ta noe mer enn et par dagers tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...