Gå til innhold

Reinstallasjon av XP --> trøbbel med skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte for en god stund siden et GeForce FX 5200 grafikkort (jada, jeg vet at det suger ;)) som jeg puttet i den stasjonære maskinen. Nå har jeg tenkt å re-installere XP og resette hele maskinen. Hva vil da skje ved oppstart? Vil jeg trenge å installere driverne for skjermkortet på nytt? Jeg kan ikke huske om det ble levert med driver-CD, eller om Windows fant sine egne drivere automatisk ved oppstart. Vil jeg trenge en driver-CD? Trenger hjelp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raske svar! :thumbup: Er det altså sånn at man i prinsippet kan la Windows ordne alt automatisk og kjøre kortet som VGA uten problemer (hvordan blir da ytelsen sammenliknet med hvis man bruker nVidia-drivere?), men at man bør / kan laste ned drivere fra nVidia for best ytelse? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kommer til å ha internett-oppkobling når jeg re-installerer XP pga. flytting...

Lenke til kommentar

du kan brenne alle driverene på en egen mappe på D: eller egen cd-rom og bruke det når du er ferdig med XP-installasjon og du trenger ikke å koble til internet. Du kan i samme slengen også laste ned Servicepack2 for windows XP og da står du tryggere også når du kobler deg til internett... Lykke til med flytting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...