Gå til innhold

Må finne:Digitalkamera 3-4mp min.256MB max.3000kr


Anbefalte innlegg

Som sagt trenger jeg hjelp til å finne et bra kamera med 3-4mp, rundt 256MB (klar over at de fleste bare kommer med 64, men må da kjøpe med et ekstra kort til samme pris) og kan max koste 3000kr!

 

Takk!

 

EDIT: Er disse noe å satse på? Ser bra ut utenom minnet!

https://prisguiden.no/vis_produkt.php?pro...&view=techinfos

https://prisguiden.no/produkt/27339

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klar over at de fleste bare kommer med 64

De fleste kommer kun med 16, i beste fall 32 skal jeg si deg. Minnekort må man uansett kjøpe i tillegg, om ikke butikken har et spesielt pakketilbud med minnekort da.

 

Ricoh kameraet kan jeg anbefale. Søk etter det her på forumet så finner du ut hvorfor. Men med minnekort blir det over 3000 kroner. Sjekk ut Nikon Coolpix 5900. Knallkamera det også, og du bør få det med 256 eller til og med 512 kort til rundt 3000 kroner. Søk etter det også.

Lenke til kommentar

Ixus 40 er et helt greit kamera, men finner du Nikon Coolpix 5900 til omtrent samme pris (eller et par hundrelapper mer) og du ikke har noe mot at kameraet er ørlite større (det ser mye større ut på bilder enn det egentlig er), så får du et kamera med blant annet bedre oppløsning, bedre optikk (skarpere bilder), bedre å holde, flere funksjoner og bedre batterilevetid.

Lenke til kommentar

Du får plads til 8-10 billeder i bedste kvalitet på intern memory. Brug det kun som ekstra nødløsning. Du kan kopiere fra intern memory ud til SD-kort i setup menu'en.

 

På et 16 Mb SD kort får du plads til 10-12 billeder, så det er alt for lille et kort.

 

Det kan ikke siges præcis hvor mange der er plads til, da billeder fylder forskelligt alt efter motivet. Der komprimeres mere ved ensartede flader etc.

 

Jeg har et 512 Mb Sandisk ultra II til mit 5900. Når kortet er tomt siger kameraet at der er 199 billeder tilbage i FINE kvalitet. Men jeg har taget 240 shots + 3 filmklip uden at det blev fuldt.

 

Forskellen kommer fordi kameraet regner ud efter max. billedstørrelse, men mange skud fylder reelt mindre.

 

Køb mindst 256 Mb SD og du bliver glad. Køb 512 og du vil aldrig mangle plads.

 

PS Når jeg får 250 billeder på mit 512 kort er det i FINE kvalitet. På NORMAL får jeg over 400 skud, men da kameraet komprimerer meget må FINE anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...