Gå til innhold

Lcd skjerm til bygging i pc


nitrometh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser etter noe med "grei" oppløsning ja, både for data og tv. Men er som sagt åpen for det meste.

 

Kan både være med og uten ramme, f.eks noe ala dette:

 

http://www.acryan.com/gallery/modheadz2fAcE/index.shtml

 

Vurderer et liknende bygg, eller

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6277B , med en skjerm som tar 2-3 5 1/4 brønner(panel uten ramme da seff)

Lenke til kommentar

Vel det første du må ta stilling ti ler som sagt om du skal ha VGA, eller video-skjerm.

 

Kjøper du ikke skjerm med VGA-tilgang så kan du rett og slett glømme å kjøre noe som innebærer at det må være leslig. De fleste apps vil slite når du må mye etter ikoner osv. video derimot ser som regel helt greit ut, men er dog omtrent alt du kan bruke det til.

 

VGA paneler (som regel 640x480 eller 800x600 elelr widescreen versjoner av disse fungerer helt flott til vanlige apps og generellt databruk, så lenge du ikke trenger mye pikselplass på skjermen. Fint til alt fra dualscrrening av game-stats under spilling til video osv.

 

videoskjermene er billige, og fåes mange steder.

VGA-skermene er mye dyere, selv om disse er på vei ned i pris i de siste. Beste løsning er nok å se etter tilbud på ebay osv. Jeg husker jeg vurderte å betale ca 2000 for en slik widescreen 800xnoe med touch-sensitivt panel. Det var ca 1,5 år siden, så prisen har muligens fallt litt. Ville aldri brukt noe annet enn et panel med VGA input for en slik mod, ellers har det liten nytteverdi.

 

Tar en tur på carputer.no - samlestedet for folk som nerder på akkurat dette området (og også webshop nå ser det ut til). Billige dealer får du sikkert på ebay så lenge du gidder å rote med det, men det er overkommelige priser her ser det ut til.

 

Lykke til, og gi oss bilder når det er ferdig =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hot-rod på den linken der ser ut til å benytte en vanlig Lilliput skjerm, de andre kan jeg ikke svare på.

 

Det finnes dog mini-LCD'er med VGA ned i 5" (diagonal), så det skal gå ann å få plass til den slik du ønsker, så lenge du finner riktig. Dersom du ikek finner noe på carputer.no så annbefaler jeg å søke litt på ebay.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...