Gå til innhold

P4 på Crossfire edition, isteden for AMD pga...


Airborne

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite spørsmål, jeg hadde som tanke, at når crossfire edition kommer ut, å gå over til AMD prosessor. Har for tiden nå en P4 2,8GHZ. Men siden, jeg skal på videregående etter sommerferien må jeg slutte i min nåværende jobb, pga skolen.

Da vil penge mangelen bli annerledes, og jeg vil ikke ha rå til det nyeste med det første.

 

Og om Crossfire edition kommer med Intel P4 socket 478, bør jeg beholde min p4 og kjøpe nytt hk eller kjøpe ny cpu og hk?

 

Har for tiden et X850Pro skjermkort, jeg vil bruke i crossfire edition. Og jeg er en av de som ikke spiller cs 1.6, mer de nyeste spillene som kommer på markedet.

 

Edit: Har et ATI RADEON X850PRO PCI-E Skjermkort. glemte å nevne.

Endret av Airborne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan det hende jeg har oversett noe helt elementært, men Crossfire er nok forneholdt PCI-E-skjermkort pga. stor båndbredde å ta av, så noe Crossfire med ditt X850pro AGP og Socket 478 tror jeg du kan se langt etter..

 

Hvis Ati får noe som helst innslag i markedet med Crossfire-hovedkort/-chipset, tror jeg det blir Socket 939 først og fremst. Kan godt hende det også kommer Socket 775-Crossfire, men der er Intel så dominerende på chipset-siden at jeg tviler litt.

 

Never mind, trådstarter hadde ikke skrevet at han hadde PCI-E-skjermkort ;)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Nå kan det hende jeg har oversett noe helt elementært, men Crossfire er nok forneholdt PCI-E-skjermkort pga. stor båndbredde å ta av, så noe Crossfire med ditt X850pro AGP og Socket 478 tror jeg du kan se langt etter..

 

Hvis Ati får noe som helst innslag i markedet med Crossfire-hovedkort/-chipset, tror jeg det blir Socket 939 først og fremst. Kan godt hende det også kommer Socket 775-Crossfire, men der er Intel så dominerende på chipset-siden at jeg tviler litt.

les min edit. i første innlegget..

 

om det anbefales 939, så kjøper jeg meg det og en AMD cpu isåfall ;). bare lurte på om det var noe å spare. har for tiden et socket 478 hk med PCI-E.

Lenke til kommentar

du har 478, du kan nesten bare glemme og bruke den prosessoren siden den nesten ikke finnes paa de nyeste hk'ene. 775 har tatt over for P4 siden. men jeg ville satt penga mine i AMD har netopp kjopt nytt skjermkort og HK fra amd og asus. skaff deg 939 settet som skal hvere mer benyttet i fremtiden.

Playmofetish

Hvis Ati får noe som helst innslag i markedet med Crossfire-hovedkort/-chipset, tror jeg det blir Socket 939 først og fremst. Kan godt hende det også kommer Socket 775-Crossfire, men der er Intel så dominerende på chipset-siden at jeg tviler litt.

skrive feil. AMD ikke ATI. :nei:

Lenke til kommentar
Nå kan det hende jeg har oversett noe helt elementært, men Crossfire er nok forneholdt PCI-E-skjermkort pga. stor båndbredde å ta av, så noe Crossfire med ditt X850pro AGP og Socket 478 tror jeg du kan se langt etter..

 

Hvis Ati får noe som helst innslag i markedet med Crossfire-hovedkort/-chipset, tror jeg det blir Socket 939 først og fremst. Kan godt hende det også kommer Socket 775-Crossfire, men der er Intel så dominerende på chipset-siden at jeg tviler litt.

Det kommer også til socket 775 ja, har sett en liten test av det oppsettet her. Husker ikke akkurat linken i hodet. Men det var for intel socket 775.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...