Gå til innhold

Trøbbel med ASUS kort.......................................


rafiki

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS V7700 GeForce2 GTS u/TV-ut som jeg har litt problemer med.

 

Den første tingen er at det ikke vil AGP-overklokkes. Får kanskje klokka 1MHz, men det er da også alt. Er dette vanlige problemer på disse kortene?

 

Så, det andre, er at noen ganger jeg skrur på PC`en, kommer det tre pip fra HK og skjermen er svart. Jeg vet at når det er tre pip, så betyr det at HK ikke har kontakt med grafikkort, eller noe sånt no. Men det kommer bare noen få ganger, og det eneste som da hjelper, er å "røske" litt i kortet. Noen ganger funker selv ikke dette, men etter en stund bestemmer PC`en seg alltid for å boote normalt. Hva er galt? Er det dårlig kontakt, eller skyldes problemet noe annet?

 

Har forresten hatt dette problemet ganske lenge, og det har vært helt borte i perioder. Første gangen jeg opplevde dette var under TG, og da en som jeg kjenner spurte om jeg hadde med meg mye penger, for nytt HK og HD er dyrt, da begynnte jeg å bli litt nervøs. Men det rettet seg heldigvis opp igjen. I hvertfall for en liten stund.

 

Noen som har noen kloke svar å gi meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har selv hatt et ASUS V7700 Pure skjermkort.. jeg har faktisk og opplevd det du sier i begynnelsen da jeg hadde det, kortet boota ikke alltid .. og det hang seg ofte i cs og slikt , og ville ikke kjøre 4x AGP , spør du meg så er ASUS skjermkort litt "trøbblete" og ustabile, vil faktisk anbefale deg å bytte til MSI GeForce2 TI 64mb DDR tvinn/ut til 1399 på http://www.psdata.no , har det nå og det er så vanvittig mye bedre på alle måter.

 

Det jeg gjorde med asus kortet var å oppdatere til siste bios (husker ikke nå lenger men var noe som slutta på 0.13 eller 13 iværtfal.. se med ei gang du slår på PC-en øverst åssen versjon) , så satt jeg opp volten på AGP littegran (3,3 io voltage) kan stille det på mitt asus hovedkort , satt opp til 3,48 (som faktisk er default på nyere asus) , og fikk meg ei kraftig strømforsyning.. da ble det greit nok , men MSI skjermkort er suverent bedre.

 

Håper dette hjalp litt ..

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilket program du bruker å oc gpu'en med.

 

Men jeg sleit med de samma problemet på gainward geforce3 kortet mitt. Softwaren jeg brukte til å overklokke med (Experttool) gjorde kortet ustabilt bare jeg øka det med 1 mhz.Ville ikke engang starte win!!!

 

Bytt til nvmax dersom du ikke bruker det. Kan kanskje hjelpe!!!

 

Kjører nå klokkestabilt på 225@500 og det er en vesentlig øking fra 220@460. Prøv ihvertfall, det vil ikke skade.

 

My specs:

A7M266

t-b 1.4@

gainward gf3

Soundblaster live 5.1

3com nic

globwin wbk38 (snart taisol cgk762+ 80mm fan)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...