Gå til innhold

Problemer med Surround lyd. (Audigy2 ZS / Z-5500)


Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å få Surround med Z-5500.. har ikke brydd meg så mye inntil nå, men når jeg prøvde hl2 igjen (fått nytt surround/lydkort etter forrige gang jeg spillte det..) var det omtrent umulig fordi jeg hørte ikke halvparten av det som ble sagt....

 

Jeg får bare center til å funke, samt sub og høyre front.

 

 

Installerte Mediasource 2 i stad og via test funksjon sier den Front left på det som er høyre front for meg når jeg sitter i stolen mot pc'n. (har fulgt ledningene og kabalen som går til den er ikke front left, det står front right på den.. Alle kablene skal være koblet riktig..

Når jeg kjører test funksjonen hører jeg svakt "langt bak" i center høytaleren at den sier front right, back left, back right.

 

men hvis jeg bruker "test" funksjonen fra fjernkontrollen funker alt fint.. Noe som da vil bety at det enten er noe galt med lydkortet (Har Soundblaster Audigy 2 ZS.)

eller med instillinger i software en plass.

 

Ok.. dette er merkelig.. plutselig merker jeg at den ikke vil gi lyd på Rear left/right fra "test" på fjernkontrollen heller. Alle ledninger skal fungere helt fint.. (har gått gk elektro, vk1 elektronikk.. Selv om jeg ikke lærte kjempe mye kan jeg hvertfall et par små ting.. )

 

Har ikke PEILING på hva som kan være galt.. (Kjører Analog output foresten.. )

 

Er det noen her some kan hjelpe meg? Noen ideer på hva det kan være? Om jeg har utelatt noe informasjon så bare si ifra, skal prøve å finne ut av det- (Ja jeg har stillt inn til 5.1 overalt jeg "fant"..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange spørsmål her:

Du sier analog, betyr det 3 kabler? Har du satt bryter bak på lydkontrolleren til 3-kabel? Har du sjekket at ledning mellom kontroll-enehet og sub/forsterker sitter ordentlig? Installert lydkortet med drivere? Har du prøvd digital utgang? Hvilken "sound effekt" har du valgt på fjernkontroll/kontrollenhet?

Lenke til kommentar

Skal vi se her..

 

Ja det betyr 3 kabler.

Bryter bak på kontroller står på 6ch Direct.

Når jeg setter den på Stereo 1-3 Funker bare front left/right. Som forventet iogmed at det er stereo.

Ledningene er sjekket, den ene satt faktisk litt løst ja. Men tok ut alt av ledninger og satt de inn igjen.

Lydkortet er innstallerte med de nyeste driverene jeg fant på soundblaster.com

Har ikke prøvd digital utgang.. fordi.. jeg skal ikke banne i kjerka.. men.. tror ikke det fulgte med pakka. Kan ikke huske å ha sett en ledning som skulle kunne ta over for de 3. Om det er en ledning til "overs" pleier jeg å være så nysjerrig at jeg sjekker det ut.. Finner den hvertfall ikke nå.. (har ligget i noen måneder som sagt..)

 

 

Nå.. etter å ha rotet litt rundt omkring med diverse ting har jeg nå fått nesten alle til å fungere.. de bakre gir fortsatt ikke lyd.

 

Front left, Front Center, Front Right funker fint.. sub funker fint.. Men.. Jeg hører at det blir sagt Rear Left, Rear Right..(utydlig) men.. Den lyden kommer fra Sub'n faktisk.. aner ikke hvordan det skal kunne ha skjedd :p

 

 

Edit: Og ja, Sound "Effect" på panelet står på 6ch Direct.

Endret av Matriac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...