Gå til innhold

Er det mulig å splitte en .patch fil i flere filer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å enkelt splitte en .patch fil i flere filer? Altså hver fil skal inneholde alle endringene som gjelder for den fila (filnavn og slikt står jo i patchfilen)?

Det kan kanskje virke litt mot sin hensikt, men jeg trenger nå dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måte å gjøre det på er å patche en kopi av originalen, og så lage nye patcher mellom originalen og den patchede kopien.

Skrevet

Høres tungvindt ut. Ingen lur måte å parse .patch filen og dirigere output til filer?

Altså, la oss si at jeg har en update.patch file, som inneholder referanse til 3 filer som skal patches. Det jeg ønsker da er å kjøre en eller annen kommando på update.patch filen min slik at jeg ender opp med 3 filer som hver bare inneholder patch-infoen for den ene filen den referer til.

..forklarer kanskje vanskelig?

Uansett... min patch-fil er på 250K og jeg har lite lyst til å gjøre jobben manuelt.. dvs jeg hadde håpet å få litt mer oversikt med 40 "enkeltfiler" istedet for en stor patch-fil. Det høres kanskje rart ut, men jeg må gjøre hele patch jobben manuelt og da er det lettere å forholde seg til flere små filer, som jeg kan slette underveis enn en stor uoversiktlig fil.

Skrevet (endret)
Ikke akkurat hva du er ute etter, men Meld forenkler kanskje jobben din med å patche manuelt.

Tja, kanskje..

fikk det ikke til å installere/make'. Orker ikke streve med å prøve. prøvde rpm som klaga på en gnome-python2-conf som jeg ikke fant, og fra source feila make.

Endret av Joffer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...