Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag rammen min (link).. tenkte de var greie nok til å oveklokke cpu'en litt, siden han ene fyren der skreiv at han hadde gjort det..

 

men uansett hvor lite jeg klokker den, så kommer jeg meg aldri inn i windows.. stopper som regel rett etter biosen`:\

 

så jeg lurte bare på om det var noen der ute som hadde noen tips eller no, så jeg kan få overklokka litt..

 

Hovedkort: Abit AV8-3rd Eye (link)

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939(link)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte de var greie nok til å oveklokke cpu'en litt, siden han ene fyren der skreiv at han hadde gjort det..

Du stoler på magefølelsen, med andre ord :thumbup:

 

Men strengt tatt kan det faktisk lønne seg å lese litt mer enn som så :p

 

En minnetype passer for eksempel ikke like bra til alle systemer, og dette kan i noen tilfeller bli utslagsgivende selv ved minimal overklokking. Stabilitetsproblemer kan ha en mengde tildels sammenhengende kilder. Det handler om strømstabilitet, BIOS-revisjon/kvalitet, hvilke sloter man bruker, hvor høy spenning man gir, hvilke innstillinger man bruker, flaks, osv, osv. Du må nesten bare finne noen relevante guider, og lese litt om både generell overklokking og dine spesifikke komponenter.

 

Ta en titt under OCforums' Abit-kategori hvor det kanskje er andre som har hatt lignende problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...