Gå til innhold

Hvor får jeg tak i sånn silikon jeg skal bruke på CPU mot ko


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han mener silikon, men kjøp ikke det.

 

Det har nettopp vært en stor rettsak mellom en ledende silikon produsent og en alarm produsent..

 

Saken er at når Silikon (som inneholder visse oljer) kommer i kontakt med ett kretskort(hovedkort, lydkort, osv osv.) som inneholder de samme oljene. Kan de reagere og oljen "løsriver" seg fra silikonen og reagerer med "oljen" på kretskortet som igjen kan føre til at ditt hovedkort går i dass...

 

Kort formulert, silikon er ikke strømførende, men kan under visse forhold "fremme" en olje som tærer på kretskort.

 

 

Kjøp heller ett ikke strømførende industri lim som tåler fra -40C til +100C... Har en tube liggende ett sted, kan skjekke navnet hvis noen er interisert.

 

Fikk vite dette da jeg var på Jernia for å kjøpe silikon og jeg spurte da om den var strømførende. Personen som betjente meg ringte produsenten og fikk vite om problemet og foreslo heller at jeg kjøpte det limet...

 

And so I did, men jeg har ikke fått testet maskina enda... Jeg trenger søvn først.

 

Håper ikke jeg gjorde deg enda mer forvirret :smile:

Lenke til kommentar

Tremco PL400...hehehe :D

 

Det har jeg brukt på modellbåtene mine i mange år for å få tett..

 

Limer du fast en cpu med det der, så får du den aldri løs fra hk..

 

PL400 er fleksibel og danner små hulrom/bobler inne i fugen, noe som av ogtil kan være irriterende.. blir den malt på med noe som inneholder white sprit eller aceton så blir ytterste laget på limen som en klissete tyggis :-|

 

Ville aldri putter noe griseri på min cpu.. men i nød så hadde jeg brukt syrefri vaselin. U know.. høye frekvenser og fremmede stoffer mellom pinnene på cpu er ikke bra.

Lenke til kommentar

Quote:


Hondaen skrev (2002-07-30 19:38):


PL400 er fleksibel og danner små hulrom/bobler inne i fugen, noe som av ogtil kan være irriterende.. blir den malt på med noe som inneholder white sprit eller aceton så blir ytterste laget på limen som en klissete tyggis :-|


Ville aldri putter noe griseri på min cpu.. men i nød så hadde jeg brukt syrefri vaselin. U know.. høye frekvenser og fremmede stoffer mellom pinnene på cpu er ikke bra.



 

det hørtes grisete ut ja, men det er vel heller ikke meningen å lime fast cpu med den men å beskytte HK med det. Nedimellom pinnene og sokkelen bør man vel bruke silikonbasert kjølepasta.

Lenke til kommentar

Den svarer jo ikke på det spørsmålet som blir stilt her.

 

punkt1: Fill the socket cavity approximately half way with silicone II (made by GE).

 

Silicone II er sikkert laget for å brukes sammen med elektronikk (made by GE). Men hvor får du kjøpt dette i Norge? Alternativt, hvor får du kjøpt liknende silikon.

Lenke til kommentar

Ser de har en egen "divisjon" eller noe for silikonen dems, eller er det noe annet?

 

http://www.gesilicones.com

 

hehe :smile:

 

[quoute]:

GE Bayer Silicones bv

E-Business Services

Bergen op Zoom

The Netherlands

Telephone:

31-16429-3882

Toll-Free Telephone:

+800-4321-1000

(Available to callers in Spain, Portugal, France, Italy, Switzerland, Austria, Germany, Belgium, UK, The Netherlands, Denmark, Sweden, Norway and Finland only)

Fax:

31-16429-1819

 

_________________

Mvh

Kristoffer Dale

 

Asus P4S533

2,4NW@Maze3-1 226TEC@Meanwell S-320-12

1024MB Corsair XMS3200 (436Mhz)

Gainward 4600@315/715 maze gf4

WD 120GB 8MB

 

[ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-07-31 19:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...