Gå til innhold

Vurderer og starte priest men har noen spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, har lagdt merke til at det er ikke alt for mange personer på serveren min som er priest! Så jeg tenkte meg og starte en priest, men!

Har hørt at priest trenger mye hjelp med quest og er ikke der beste/raskeste og grinde/drepe med! så er dette sant? priest er ikke gode til og solo'e?

og pvp: er priest noen og pvpe med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en level 50 priest nå og har for det meste solo'et. Så lengen du speccer shadow, så er priest greit å grinde å solo'e med.

Når det gjelder pvp så regnes en shadow speccet priest som en av de aller beste.

Jeg vil absolutt anbefale deg å starte en priest. Det er en veldig morsome klasse å spille og du vil alltid være ettertraktet.

edit: et par leifer

Endret av mr. fotball
Skrevet

Min erfaring med Priest. Levlene opp til rundt 34-35 gikk veldig seigt. Vanskelig å grinde med pga lav skade og på grunn av manaen. Satt ofte og ergret meg over Mager som slakte mobs på fote og drakk sitt hjemmelagde bryggeri, men siden jeg var Shadowspeccet begynte talentesene virkerlig å gjøre seg gjeldene rundt 34-35, og etter level 40 med shadowform kan man gjøre seriøs skade. I PvP har vel en god shadowpriest ingen naturlige fiender, og jeg koste meg glugg ihjel ned i stranglethone Vale. Er level 46 nå, så har ingen peiling på end game. Instancer er også ganske kjekt, du får alltid en gruppe også spammer du flash heal. Og hvis noen er frekk f.eks en rogue i et instance er det ingenting i veie for å glemme å heale han i en fight, eller spare manaen og nedpriortere healing på han :)

Skrevet

Prest er tungt å levle med opp til rundt lvl 20, då blir det lettare.

Du treng ofte hjelp til quest, men det er lett å få hjelp fordi du kan heale.

I pvp er priest effektivt 1 mot 1.

Skrevet

hmm, så proffesion... vil gjerne velge rigtig "jobb" fra starten av...

vil ikke ha en "jobb" for og tjene penger men en som er nytig for meg (og bare meg) ikke noe som jeg skal selge eller noe sånt..

burde jeg gå får herb/alchemy?

Skrevet

Engenering er kanskje bedre. Da får du net og en eller annen hjelm som gjør at du kan få fiender til å stå i ro. Ganske kjekt for priest i og med at vi ikke har noen sånne abilityes.

Skrevet

Shadowpriest er best til å grinde med etter rogue og kanskje MS warrior, shadowpriest er veldig fryktet av mange i PvP og shadowpriest eier til å snike seg unna fnittige situasjoner. Priest er konge, du har så mye makt at det fosser over :p

Skrevet

Har gode og dårlige erfaringer med preist, men min eneste dårlige er at det går litt tregt med lenge med levlingen før du bestemmer deg for å levle, levlet 34 til 35 på 5 timer idag i STV, og priest klarer seg fint i 2 mot 1 situsjoner der motstanderen selføligelig er litt lavere level.

Slo kompisen min i duel, han er warrior, så han er så og si avhengiv av å stå atmed meg, men da er fear en god ting, og jeg drepte han, jeg var 34 og han 41 :D

Jeg driver med Leatherworking/skinning som proffesion, og ligger tynt ann til å klare å få mount selv, har bare 8g atm.

Starter du en priest, så tror jeg ikke du vil angre ! :thumbup:

Lykke til.

Skrevet

Om du går shadowbuild går det passe fort å grinde, og du er farlig i PvP. Seinare bør du dog bygge om til Holy/disc for å vere med på high-end instances. Veldig få aksepterer shadowpriests der.

Uansett, shadowbuild er svært moro å holde på med :)

Skrevet
Ja, har lagdt merke til at det er ikke alt for mange personer på serveren min som er priest! Så jeg tenkte meg og starte en priest, men!

Har hørt at priest trenger mye hjelp med quest og er ikke der beste/raskeste og grinde/drepe med! så er dette sant? priest er ikke gode til og solo'e?

og pvp: er priest noen og pvpe med?

Shadowpriest EIER i PVP og grind

Jeg eier saa sinnsykt i BG med Shadowpriest :thumbup:

Skrevet

Har nå en god del MC bosskills på samvittigheten(nærmere 50) som priest og timesvis med tid i forskjellige instancer.

så kan gi litt info om priest.

Først og fremst fram til lvl 60 er du grindbot, dvs shadow\\disc spec, viktigste talent i starten er spirit tap (ikke pvp men sykt nyttig til pve), hvis du går "grønn item of the eagle" med spirit tap blir du veldig rask til å grinde

Frem til lvl 60 er det ingen som bryr seg om du er holy eller ikke, så du kan vente med å respecce til holy, hvis du ikke er i guild med en god tank er subtly ett must, særlig hvis du går mye med pick up groups (kids, say no to pug's)

Det er mange fordeler med priest, som at du kan gå inn i instanser 2-3 lvls før alle andre, det er generelt alltid bruk for deg og du har aldri problemer med å finne grupper til ting og tang. På en annen side er det utrolig slitsomt med 10-12 forespørsler i timen om du vil gjøre det og det instanset når man har gearet fra alle instanser utenom endgame og egentlig bare vil stå i orgrimmar og kødde i guildchat.

Som proffesion er Tailoring ett must suppelert med enten alchemy(evt herbalism) eller enchanting som tillegg, first aid kan du for det meste gi f**n i fordi du har heal.

Men vil advare deg om at selv om reisen til lvl 60 med shadowspecc er sinnsykt morro og bare gode pvp folk har sjangs til å ta deg så er priest veldig kjedeligt når du treffer 60 og alle forventer du skal være holy, grinding går evig tregt og du trenger for det meste hjelp til alt. En annen ting er at folk whiner når dem ikke får heal fordi dem har sett tanken gjøre det samme og forventer at dem skal behandles som dem noe som ikke er tilfellet, det er viktig at du som priest tar ansvar over gruppen og gir beskjed hva dem kan forvente seg i tilfellene når "alt" går galt.

Ellers er det bare ett råd, spill mye sånn at du lærer når du skal bruke de forskjellige egenskapene og ha det morro :)

Skrevet (endret)

Jeg har nå blitt lvl 57 med presten min og har fått meg en mening om hva jeg mener om dem. For å grinde fant jeg en lvl 60 mage, fikk han/hun til å conjure meg 100 flasker med vann, om ikke mer, så gikk jeg bare ut å grindet, brukte mest mulig abilities for å drepe og heller drikke oftere, dette fant jeg ut var fortere enn å bruke wand (for så å ikke drikke like ofte). Jeg bestemte meg for å respeccet til holy for å få lov til å være med på Stratholme. Det var ganske kjekt å være med, men likte ikke det å bare være en healbot, satt enkelt og greit å passet på livet til maintank hele tiden. Mye kjekkere å se at du gjør damage.

I pvp vil jeg si at presten er best, BEST. Da jeg var lvl 50 med presten tok jeg meg en runde i bg, var ganske så offansive, men merkelig nok ble jeg ikke drept en eneste gang. Veldig morro :p

Nå har jeg startet en warrior og det er mye vanskeligere å holde agro, prøvde meg i Deadmines i går, drit gøy, selv om vi ikke klarte det da. (Var bare 4 stk)

Tilslutt for jeg vel velkomme deg til forumet Haku. :thumbup:

Endret av Zevz0r
Skrevet (endret)

Dette var god inspirasjon (eller hvordan det skrives)!!

Både positive og "negative" ting om priest.. ingen er perfekte..

men tror jeg tar utfordringen og lvler priesten min... og har det morro..

takk til alle som har svart , men dere kan jo forsette og sende inn poster,

og håper kansje denne tråden gjør at kansje det blir flere priester (på sylvanas ihvertfall) :p

takker og bukker :thumbup:

Endret av Dondrio
Skrevet

Priesten min er på Burning blade eller broken blade som vi så fint kaller den ^^

Takker for velkomsten xD

snart ferdig på jobb nå så da skal jeg hjem og forberede meg på å drepe onyxia (5 dager siden sist nå) onyxia er faktisk morsomt som priest, ett av få high end bosser du får lov til å lage dmg og faktisk må være oppmerksom på hva du gjør :)

Skrevet (endret)
Min prest er iallfall på Sylvanas, Horde siden.

Hva heter du ingame? Njord her :thumbup:

dere er ikke de tullingene som prøver og ta gnome lederen i ironforge nesten vær dag?

Begynner og bli vandt til dere der... med en gang dere ikke klarer det løper dere in i "instancen" ved tog greia :p

Endret av Dondrio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...