Gå til innhold

Beste HK uten SLI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg ny pc og har lurt på ASUS A8N-SLI Deluxe men jeg skal jo ikke ha SLI, skal kjøpe et x800xl kort. Bør jeg kjøpe SLI kort fordi det er fremtidsrettet?

Oppsett:

ASUS A8N-SLI Deluxe???

AMD Athlon 64 3500+ ''Venice''

OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512)

Sapphire Radeon X800XL 256 MB

Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA

AOpen H600B

Hviket HK bør jeg velge hvis jeg ikke skal ha SLI?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du meg, er ekstraprisen for et SLI-hovedkort heller ubetydelig. Derfor mener jeg personlig at det er en grei tilleggsfunksjon, fordi den øker fleksibiliteten til fremtidige grafikkoppsett. Dette gjelder naturlig nok bare hvis man er en spillentusiast - ellers er det jo lite å hente på SLI. Men utviklingen går jo såpass fort for grafikkort at man snart kommer dit hvor toppmodellen yter like bra alene som to tidligere generasjons toppkort gjør i SLI.

SLI krever også mye strøm, så jeg anbefaler ikke å bruke det uten å ha en kraftig strømforsyning (ihvertfall ikke to high-end kort).

Skrevet (endret)

Er ikke helt sikker på om det er noe å vinne på å kjøpe et kort som ikke har mulighet for SLI, en kan jo bruke disse med bare et grafikk kort koblet til også.

Jeg driver å vurderer det neste hovedkortet mitt selv og har ikke funnet så mye enda, bortsett fra de som er anbefalt her på HW.no. Du bør sjekke ut sider som www.anandtech.com og www.tomshardware.com der de ofte har reviews av en del god hardware.

Endret av KongeOdin
Skrevet

takk for tips! :thumbup:

Er det andre som mener jeg bør gå for SLI selv om jeg ikke skal ha det, ennå?

Eller andre tips til kort uten SLI?

Dr.Gonzo: dette kortet har jo det meste, bra valg! :)

Skrevet

Hvis du skal ha et nF4 Ultra kort, så er vel EPoX og DFI de klare valgene vil da jeg påstå. Dette grunnlegger jeg på denne testen hvor begge kortene ligger på toppen det meste, og dominerer på overklokking.

En annen ting er jo støy, men det kan jo fjernes ved å kjøpe en chipset kjøleribbe.

Skrevet (endret)

DFI Ultra-D til ca.1200kr. hos www.shg.no :thumbup:

Skulle du ha behov for det så kan kortet med største enkelhet moddes til SLi, det følger med uorginal bridge i esken

Endret av ArcticOC
Skrevet (endret)

Takk for innlegg:)

Det står mellom epox og msi. Har lest at det er mye problemer med DFI kortene...stemmer dette?

begge kortene kommer jo godt ut i tester da :hmm:

virker som det ikke store forskjellene på disse tre kortene, så det er vel nesten ett fett hva jeg kjøper...

edit: pc'n ser slik ut for øyeblikket. håper jeg gjør noen gode valg her

EDIT:Nå virker linken

Endret av frossensofa
Skrevet

Det står mellom epox og msi. Har lest at det er mye problemer med DFI kortene...stemmer dette?

Aldri hatt større problemer med mitt! Hvilke problemer har DFI kortet?

Skrevet

ikke tro alt du leser , selv om noen har hatt små problemer med DFI så er ikke dette mitt intrykk av disse kortene .

kan anbefale DFI på det varmeste

Skrevet

begge kortene kommer jo godt ut i tester da :hmm:

virker som det ikke store forskjellene på disse tre kortene, så det er vel nesten ett fett hva jeg kjøper...

edit: pc'n ser slik ut for øyeblikket. håper jeg gjør noen gode valg her

MSI bør du sky som pesten, DFI kan jeg også anbefale på det varmeste, ingen bruker like gode komponenter som DFI på sine hovedkort, det kan selfølgelig hende at noen har hatt problemer med sine DFI som følge av ekstrem overklokking osv. eller produksjon feil.

Har bygd pc`er for meg selv og andre og brukt ca 10 stk DFI SLI D/DR kort, alle funker perfekt. Har derimot bygget 4 stk med A8N SLI deluxe, 1 stk dødt. 2 pc`er med MSI K8N kort, begge har problemer med stabilitet ved overklokking, og disse korta ble derfor byttet ut med DFI NF4.

Dette er selfølgelig ikke representativt for markedet generelt, pc`ene som jeg bygger for meg selv og andre blir vanligvis brukt til ekstrem overklokking og har en "belastning" som er høyere enn normal bruk. Men har viser DFI seg fra sin sterkeste side, DFI sin ustrakte bruk av kvalitets kompenter viser igjen i stabilitet og ekstreme hastigheter. Jeg vil fremheve kondensatorene og north bridge vifta, kondensatorene er 100% japanske, og av meget høy kvalitet, nb vifta "flyter" på magnetiske lager, hvilket øker levetiden, og senker støy nivået.

Trådstarter, gå for DFI NF4 UTLRA du. :thumbup:

Skrevet

Lurer forsåvidt på det samme som trådstarter. Skal ha et hk som kan ha 64bits prosessor og agp port siden eg har gf6800 fra før. Finnes det NF4 kort som har agp eller er det bare SLI på dei korta ? tenkte i utgangspunktet på et Epox kort.

Skrevet
Lurer forsåvidt på det samme som trådstarter. Skal ha et hk som kan ha 64bits prosessor og agp port siden eg har gf6800 fra før. Finnes det NF4 kort som har agp eller er det bare SLI på dei korta ? tenkte i utgangspunktet på et Epox kort.

Det finnes et par Nforce4 kort med både PCIe og AGP,men de er mildt sagt dårlige.

Blant annet dette. Som du ser er det ikke mye å skryte av.

Det er 3 hovedkort du bør se spesielt på. Alle har Nforce 3 Ultra chipsett:

Epox EP-9NDA3+

MSI K8N NEO2 Platinum.

DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...