Trickster 28062008 Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Heisann - er igang og setter sammen en pc for en kamerat, og må bare sjekke med dere på forumet om dere har noen innvendinger. Er redd for å drite meg ut med at noe ikke passer eller noe Budsjettet ligger på 6-7000 kr, uten skjerm mus og tastatur. Her er mitt oppsett: "Andre utkast" Amd Athlon 64 3200+ "Venice" Arctic Cooling Silentium T2 Asus A8N-SLI Kingston HyperX DDR400 512 MB Pioneer DVD 16x/40x IDE, tray Club3D GeForce 6600 GT 128MB Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA Total sum: ca 6854,- Ser det greit ut? Er redd for at det ikke skal passe sammen, men jeg tror det skulle gå fint Dere må gjerne endre på det men hold dere for guds skyld under 7 høvdinger da Edit: Har bytta disk til S-ATA, bytta skjermkort til 6600 GT 128MB, bytta prosessoren til en 2.0 ghz "venice" (tror den klarer biffen) og bytta hovedkort til et nForce 4 SLI, ikke helt ulikt det jeg selv bruker Noen endringer? Endret 14. juli 2005 av Trickster
eplee Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 (endret) bytt med *denne CPU (3500+ men med nyere kjerne!) *SATA/SATA 2 (spørs om hk støtter sata2) istedenfor IDE..! *Kjøp heller 6600GT 128 mb *Kanskje nforce brikkesett..? det er jo hvertfall mer kjent og stabilt (etter hva jeg vet) Endret 13. juli 2005 av eplee
Trickster 28062008 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 (endret) Oi, var det en IDE disk? Der ser dere hvordan jeg er når jeg er trøtt Jaja, en Venice er vel å foretrekke - koster dessuten bare en lapp mer Men det var dette med skjermkort. Han ville visst ha ATi da, men 6600 GT er vel egentlig bedre enn ett X700, det er jeg enig i (Selv sverger jeg til ATi da ) Ok, da må jeg gjøre noen endringer. Kom gjerne med flere tips! Endret 14. juli 2005 av Trickster
blackbrrd Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) for guds skyld - 1gb ram - swapping dreper ytelse jeg synes 3200+ m/venice burde holde lenge. siden du ikke har et psyko skjermkort vil maskina ikke være begrenset av cpu samme hva. hvis man ville overklokke så klokker de nok like langt. ps: vifta som følger med er ikke store saken, relativt uegnet til overklokking. Endret 14. juli 2005 av blackbrrd
Morten K Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Oppsett fra Netshop: Kabinett:Arctic Cooling Silentium2 Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Skjermkort:Gigabyte GeForce 6600 GT. CPU:AMD Athlon 64 3200+. Minne:OCZ 1024MB Premier Dual Channel. Harddisk:Samsung 200GB S-ATA II. DVD-Brenner:NEC ND-3540 . Pris:6729 kr. Endret 14. juli 2005 av Morten K
Trickster 28062008 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Det kan bli litt vanskelig da det er litt stramt budsjett, jeg er absolutt enig med deg, men det er litt begrenset med penger. Som du sikkert ser endra jeg nettop oppsettet. Men jeg synes det er bedre å ha 500 mb bra ram enn 1 gig dårlig ram. Sånn som det er nå, holder vi oss akkurat under budsjettet. Ja, vifta som følger med cpu'en er ikke store greia, selv kasta jeg den lille driten bort og bytta den med en diger Zalman vifte Hvis vifta blir et problem, kan den vel byttes i fremtiden går jeg ut ifra. Tror vi har det sånn nå, og oppgraderer senere - da tenker jeg mere ram, cpu vifte og muligens ett skjermkort?
Trickster 28062008 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Morten K: Det der var et bra oppsett gitt. Tror jeg må inn og endre enda en gang jeg Det minnet vurderte jeg å sette opp, men jeg gikk for hyperx. Kanskje jeg skal bytte? Tror vi begynner å nærme oss nå
Morten K Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Morten K: Det der var et bra oppsett gitt. Tror jeg må inn og endre enda en gang jeg Det minnet vurderte jeg å sette opp, men jeg gikk for hyperx. Kanskje jeg skal bytte? Tror vi begynner å nærme oss nå Ja det er et bra oppsett. Både hovedkortet og skjermkortet er ukens tilbud,det er derfor det ble så billig. Jeg har OCZ Premier selv. Det er god ram for en billig penge. Edit:Skal du bygge pc'en selv? Hvis ikke må du slenge denne også i handlekurven. Endret 14. juli 2005 av Morten K
StupidNick Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Alle stock vifter bråker som et "hælvete". Du burde kjøpe en ny vifte samtidig som du bestiller hele PC'n, for med en gang du slår på PC'n for første gang kommer du til å tenke, "Faen i helvete, hvorfor kjøpte jeg ikke den jævla vifta sånn som han på forumet rådet!!" Du burde også kjøpe en stillegående vifte til skjermkortet, de stock viftene der bråker jo nesten mer enn CPU vifta.
Morten K Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Alle stock vifter bråker som et "hælvete". Du burde kjøpe en ny vifte samtidig som du bestiller hele PC'n, for med en gang du slår på PC'n for første gang kommer du til å tenke, "Faen i helvete, hvorfor kjøpte jeg ikke den jævla vifta sånn som han på forumet rådet!!"Du burde også kjøpe en stillegående vifte til skjermkortet, de stock viftene der bråker jo nesten mer enn CPU vifta. Det stemmer ikke. Boxed-viften er ikke så ille. Eneste som muligens bråker av det som jeg har satt opp er viften på skjermkortet,men jeg tror ikke den er så ille den heller.
Trickster 28062008 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Alle stock vifter bråker som et "hælvete". Du burde kjøpe en ny vifte samtidig som du bestiller hele PC'n, for med en gang du slår på PC'n for første gang kommer du til å tenke, "Faen i helvete, hvorfor kjøpte jeg ikke den jævla vifta sånn som han på forumet rådet!!"Du burde også kjøpe en stillegående vifte til skjermkortet, de stock viftene der bråker jo nesten mer enn CPU vifta. Det stemmer ikke. Boxed-viften er ikke så ille. Eneste som muligens bråker av det som jeg har satt opp er viften på skjermkortet,men jeg tror ikke den er så ille den heller. Også må vi huske på pengene! Budsjettet begynner å bli lit veldig stramt nå.
Zetec Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Hva syntes du om prisene på disse maskinene? Jeg har kjøpt et av de billige settene og satt sammen til gamlingen, fannt ingen plass som kunne selge meg en maskin til under 2700,- Ellers så har du s754 med nesten samme spec litt rimeligere.
Trickster 28062008 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 De ser gode ut, men jeg vet ikke om skjermkortet så så veldig bra ut. Har ellers sett litt på komplett pc-en til 10 høvdinglapper, den kan man konfigurere selv, fikk den ned i 6700 kr. Går ut ifra at du sparer ved å kjøpe den.
StupidNick Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Alle stock vifter bråker som et "hælvete". Du burde kjøpe en ny vifte samtidig som du bestiller hele PC'n, for med en gang du slår på PC'n for første gang kommer du til å tenke, "Faen i helvete, hvorfor kjøpte jeg ikke den jævla vifta sånn som han på forumet rådet!!"Du burde også kjøpe en stillegående vifte til skjermkortet, de stock viftene der bråker jo nesten mer enn CPU vifta. Det stemmer ikke. Boxed-viften er ikke så ille. Eneste som muligens bråker av det som jeg har satt opp er viften på skjermkortet,men jeg tror ikke den er så ille den heller. Så vidt jeg har forstått det dreier det seg om en AMD boxed vifte her, og den bråker, tro meg. Kjøp ny cpu -og gpu vifte i tillegg. Jeg snakker av ren erfaring
Trickster 28062008 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Skrevet 14. juli 2005 Hør her. Det er ikke min maskin - og budsjettet er ganske stramt. Vifta får bråke så mye den vil. Den kan sikkert byttes senere når han har mer penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå