Gå til innhold

Termometer i tastaturet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å modde inn et termometer i tastaturet mitt ved hjelp av denne termometermodulen. Det jeg lurer på er om motstandsforskjellen i temp. sensoren mellom høy og lav temperatur er så liten at jeg ikke kan tukle med ledningen, for eksempel sette inn en bryter. Kan jeg bruke andre temp. sensorer til samme termometer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklarte meg kanskje litt dårlig. Prøver igjen.

Jeg vil bruke et termometer av typen vist i posten over til å vise CPU-temp. Det jeg nå lurer på er muligheten til å ha 2 sensorer (en til CPU, en til GPU foreks.), for så å bruke en bryter til å switche mellom dem. Det termometeret koster 200 kroner, så det hadde vært flott om jeg slapp å kjøpe 2 for å måle 2 temperaturer. Om jeg i stedet kunne kjøpt en billigere versjon, tatt ut sensoren og brukt den.

Skrevet

Kan du ikke finne et med en ekstern sensor, og en innebygd? De minste har en switch innebygd. Den interne sensoren kan du lodde på en lengre kabel.

Skrevet

Ja. Tenkte som topic sier å ha et LCD-display et eller annet sted på tastaturet, og sende ledningen til temp. sensoren(e) sammen med usb-ledningen i en krympestrømpe inn til PC'n.

Var forresten ikke noen dum idé Vågebu :) Sålenge motstanden i ledningen er liten nok går det kanskje å forlenge ledningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...