Gå til innhold

Problemer med Slackware internett! *LØST*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til dette er at du har et lydkort som ikke støtter mer en en lydkilde, du må da bruke en SW-mikser. Anbefaler dmix.

 

Lagre denne som ~/.asoundrc

pcm.!default {
       type plug
       slave.pcm "dmixer"
}
                                                                        
pcm.dmixer {
       type dmix
       ipc_key 1024 # This must be a unique IPC key (see ipcs output)
       ipc_key_add_uid true # UID will be added to IPC key
       slave {
               pcm "hw:0"
               period_time 0
               period_size 1024 # Must be power of 2 for alsa-oss
               buffer_size 8192 # ditto
               rate 44100
       }
}

pcm.dsp {
   type plug
   slave.pcm "dmixer"
}

pcm.dsp0 {
   type plug
   slave.pcm "dmixer"
} 

Velg ALSA i de relevante programmene, nå skal du kunne bruke flere lydkilder.

Lenke til kommentar

tusen takk, skal teste det etterpå. Men, har enda et problem nå.

Jeg har ikke internett!

 

Jeg drev å testa ut no trådløse internett innstillinger istad, også reboota jeg, å da virka ikke vanlige LAN internetten lenger. Men på oppstart åpnet KWIFI-manager seg opp, og søkte etter nettverk.

Jeg har både trådløst og vanlig internett, det vanlige jeg bruker, da det ikke er Linux drivere til kortet mitt.

 

Men nå tror jeg altså at den står på trådløst. Jeg har prøvd å kjørt pktool, men det virket ikke forde.

 

Forslag?

Lenke til kommentar

Først åpnet jeg "KWIFI-Trådløst nettverks håndeterer" eller no lignende, å da PRØVDE den å søke etter nettverk, men fant ingenting for kortet mitt er ikke innstallert.

 

Så gikk jeg i "KontrollSenter" og "Trådløse-nettverk", og aktiverte "oppsett1" og trykka på "auto" et eller annet sted.

 

Så trykka jeg OK. Litt senere skrudde jeg av pcen. Når jeg skrudde den på igjen, virket ikke internett, og KWIFI poppet opp.

 

 

EDIT: Gratulerer med å ha passert 2000poster foresten:D

Endret av Petter3k
Lenke til kommentar

Det er hvertfall et nettverks-kort (trådløst eller vanlig) som heter eth0 tror jeg.

Men nå ser det ut som det TRÅDLØSE nettverks-kortet virker, i.o.m at KWIFI finner navnet på det trådløse nettverket, men klarer ikke koble seg til.

 

Tror kanskje det er en strid mellom navnene på det trådløse og det vanlige. Jeg synes jeg husker at det vanlige også het eth0, og igår prøvde jeg nettop å innstallere det trådløse, med en driver-loader osv. Kanskje det kan være problemet.

 

Men jeg tenkte jeg skulle prøve å innstallere nvidia nforce driverne, som inneholder drivere for nettverkskortet.

Lenke til kommentar

foresten, tror jeg vet hva som gjorde at jeg fikk det til.

 

Jeg sletta driverne jeg hadde uploada til "Driver Loaderen", og kjørte pkgtool igjen, for 213123.gang:P

Reboota, og det funka. Ganske sikker på det.

 

Tror at driver-loaderen gjorde det trådløse kortet til default eller no, slik at det andre ikke ble i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...