Gå til innhold

Problemer med installering av Gainward 6600Gt256MB


Zirkey

Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg problemer med installering av mitt nye Gainward 6600 GT 256MB. Jeg har helt ny pc, så det er ingen gamle drivere fra gamle kort som ligger igjen. Når jeg booter pc'en er skriften uklar, men ikke alltid. Og det er striper på skjermen som alltid er der, til og med før windows kommer i gang... (og etter) Og når jeg prøver å installere skjermkortet fra windows (xp pro) så får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang. Jeg er jo admin på min egen data, så jeg forstår ikke helt. Hva er galt? Er det noe spes jeg må gjøre? Eller må jeg bytte kortet? :(

 

Er ganske ny på dette.

 

For sikkerhetsskyld så er det dette skjermkortet jeg har:

Gainward 6600 GT 256MB

 

Takker på forhånd for all hjelp :)

 

Edit: Liten skriveleif

Endret av Zirkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du stripene på skjermen hvis du går inn i bios også? I så fall så er det noe galt med enten skjermkortet, skjermen eller kabel. Da er det ikke driver som er problem.

 

Hvis du først får dem mens du er på vei inn i windows så er det enten hardware på kortet eller feil i driver.

 

Den feilmeldingen du får om at du ikke har tilgang. Kan du sitere den helt ordrett? Da er det lettere å se hvilken grunn det kan være til at du får feilmelding.

Lenke til kommentar

Når jeg booter maskina er skriften veldig ofte uleselig og det er striper der hele tiden. Det er også striper i bios ja. Jeg har brukt skjermen med en annen pc og da funka det fint, så da er det nok noe galt med skjermkortet.

 

Og når det gjelder den feilmeldinga, så står det:

"Oppdatering for maskinvare

Kan ikke installere denne maskinvaren: Skjermkort. VGA-kompatibelt.

Det oppstod en feil under installasjonen av denne enheten.

Ingen tilgang.

Klikk fullfør for å lukke veiviseren"

 

Når jeg bruker cd'en som fulgte med så restarter maskina av seg selv og skjermkortet er enda ikke installert når jeg eri windows igjen.

 

Edit:Striper i bios også ja.

Endret av Zirkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...