Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Max antall NAT oppføringer i Netopia 3351 router.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal spille BF2 og må nok åpne for noen porter i routeren.

Lurer på hvor mange NAT oppføringer man kan ha i Netopia 3351 routeren. Prøvde meg her om dagen og da nådde jeg en maxgrense tror jeg.

 

Spm 2, kan man lette til en NAT liste til? paralelt med easy-servers? Uten at det skaper noen konflikt?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spm1: Usikker på antall oppføringer, finner ikke informasjonen i manualen. Men det skal stå der et sted. Lurer på om 16 stk. er maks.

 

spm2: Hver profil kan ha kun én NAT-liste tilknyttet, så svaret må vel bli at du kun ha én NAT-liste i bruk samtidig.

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Det er vel det svaret jeg var redd for å få.

 

Har du noen forslag på hvordan jeg kan løse dette på en enkel måte?

 

1 nat-liste er da lik antageligvis 16 NAT'er, det er for lite.

Noen andre routere fra ngt som har mulighet for flere NAT'er?

 

Alternativt kan man sette en lang range, som dekker porter som skal brukes, eller teller den pr port man åpner?

Lenke til kommentar

Å åpne et intervall skal vel telle som én NAT-oppføring. Det blir den enkleste løsningen. Alternativt kan du enten:

 

1. Åpne port 1 - 49151 mot en maskin som også kjører NAT uten begrensning (tungvint)

 

2. Sette opp ruteren i IP-passthrough modus slik at en maskin bak den kan fungere som ruter med public IP. Går du for denne løsningen så pass på at du fjerner _alle_ nat-oppføringer i Netopiaen.

Lenke til kommentar

16 NAT oppføringer er mer enn nok. På de aller fleste programmer kan du velge en custom port. Er du smart setter du disse ved siden av hverandre (som jeg, har nesten alle mine rundt port 6000...)

Du setter de NAT oppføringene som kan settes selv nært de som IKKE kan settes selv.

 

Netopia'n teller per oppføring (range), IKKE per port

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...