Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hosting med nextgentels cisco router


Anbefalte innlegg

jeg har i en lengre periode nå hatt et ganske stort problem når det kommer til å hoste servere (av alle typer) til både spill og annet. Problemet mitt er at den eneste pc'en nettverket leter etter, er pc'en som bruker ip'en 10.0.0.1.

 

Dette er situasjonen: Det er 5 pc'er på dette nettverket, alle har oppsettet å bli tilgitt tilfeldig ip adresse. Denne pc'en er den eneste som har noen interesse av å hoste noe, og er derfor den eneste pc'en som burde ha IP-adressen 10.0.0.1. Eneste problemet er at hvis jeg prøver å manuelt konfigurere ip adressen (slik at denne pc'en får ip adresse 10.0.0.1) står det at en annen pc på nettverket allerede har denne ip adressen. Den ironiske delen er altså at selv om jeg kopler ut alle de andre datamaskinene fra internettet, er det tydeligvis fortsatt en annen pc som har 10.0.0.1 som ip. Jeg kan restarte routern flere ganger, mens denne pc'en er den eneste som er tilkoplet internett, men det hjelper ikke likevel.

 

Eneste som hittil hjelper er å restarte routern opp til 10 ganger, (for hver gang å sjekke om min pc nå har fått tildelt 10.0.0.1 og så la det være slik). Dette er jo en særdeles slitsom måte å gjøre det på, og etter et par dager går det bort og jeg kan ikke lenger hoste noe som helst på denne pc'en.

 

Om noen har noe som helst informasjon om hva jeg kan gjøre med dette, hadde jeg vært svært takknemmlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Cisco routeren din har ip-adressen 10.0.0.1.

Dersom du skal hoste servere må den maskina ha en annen adresse enn 10.0.0.1, fordi den er allerede i bruk av Cisco routeren.

 

Et godt valg vil være å ta i bruk ip-adressen 10.0.0.2, fordi det er den eneste ip-adressen routeren vil godta telnet fra som default

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...