Gå til innhold

Hjelp! ny spill maskin.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har spillt en go del World of Warcraft og skjønner først nå at jeg må ha meg nytt system. jeg er rett og slett ute etter å oppgradere maskinen min. har ikke tenkt å bruke de største summene av penger, men er open for gode forslag:)

 

Specs på min nåverende maskin:

- AMD XP2800

- 512 DDR RAM (trenger mer)

- Radeon 9500 (softmod)

- 240 GB

- Aopen KT-400 (hovedkort)

 

Jeg føler jeg trenger nytt skjermkort, mer eller ny RAM, kanskje en ny prosessor også? tror jeg burde skifte hovedkorte også, begynner å bli litt gammelt.

 

altså; noen som har gode forslag til kjøp av nye komponenter? kanskje en helt ny maskin eller.no. Maskinen kommer sikkert bare til å bli brukt til WoW.

 

Håper på kjap og positiv respons ;)

Takk

 

Mvh E.R.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dette?

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 2290kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 795kr

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI 1595kr

 

Totalt: 6079kr

 

Dette er nesten de samme komponentene som jeg har i min egen pc (se profil).

 

Det er mulig at du i tillegg må kjøpe ekstra strømforsyning.

 

Kjøper du dette, så får du et veldig bra hovedkort, med en veldig bra prosessor.

Om pengene strekker til, kan du velge modellen over denne prosessoren; 3700+. Du kan også velge et bedre skjermkort.

Lenke til kommentar
Hva med dette?

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 2290kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 795kr

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI 1595kr

 

Totalt: 6079kr

 

Dette er nesten de samme komponentene som jeg har i min egen pc (se profil).

 

Det er mulig at du i tillegg må kjøpe ekstra strømforsyning.

 

Kjøper du dette, så får du et veldig bra hovedkort, med en veldig bra prosessor.

Om pengene strekker til, kan du velge modellen over denne prosessoren; 3700+. Du kan også velge et bedre skjermkort.

Dette lover bra ^_^

 

mener du at jeg burde velge GeForce?

har gode erfaringer med Radeon, men er open for gode tips:)

tenkte jeg skulle kjøpe meg et 256MB skjerkort når jeg først var i slaget.

forslag?

Lenke til kommentar

og om det blir litt dyrt, så er det bare å gå ned et hakk på cpu, det er minimalt med forskjell på 3200+ og 3500+, desuten så støtter det hk de nye X2 cpu'ene med dobbelkjerne, så det er kanskje like greit å ikke kjøpe så veldig stor cpu, da X2 blir billigere etterhvert

 

mene du bør nok putte noen kr i en ny psu, om du kjøper en mist 500watt så får du en kjempe psu med lang varighet og veldig lav støy

 

edit: ikke kjøp twinmos rammen, gå for denne: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2702

 

den er et par hundre kr dyrere, mene den er av betydelig bedre kvalitet og så har den heat spreder. jeg har selv den 1gb twinmos pakka, og jeg skal bytte den så fort jeg får råd. klarer ikke få den stabil på standard timings/speed med orginal volt (2,6), må faktisk helt opp på 2,9v for å ha den sånn nogenlunde stabil, og da er det høy varmeutvikling også

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...