Gå til innhold

Kan noen se gjennom opsett før jeg bestiller?


Anbefalte innlegg

Kan noen se gjennom dette opsettet?

 

Denne pcen skal bygges av levereandøren slik at den er klar til bruk med engang, altså med OS og alt. Må jeg legge med ledninger til harddiskene eller andre ting?

 

Bør jeg kjøpe en 120 mm vifte til å ha bak på kabinettet også?

 

Bør jeg ha vifte til cpukjøleren? Skal ikke overklokke.

 

 

Prossesor AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

 

Kabinett Cooler Master Centurion 530 Sort

 

Strømforsyning

Fortron-Source Strømforsyning ATX-400W

 

Hovedkort Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X

 

Skjermkort

Gigabyte Radeon X600XT 128MB

 

Dvdbrenner NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

 

Ram OCZ 1024MB Premier Dual Channel

 

Produksjon og testing

 

OS og programdisk

Samsung Spinpoint P80SD 120GB S-ATA II

 

Disk 2 Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

 

CPU Kjøler Thermalright XP-120 CPU-Kjøler

 

OS Win XP Home Edtion Norsk m/SP2

 

Setter utrolig stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har satt opp ein prossesor som er boxed, altså får du med cpu kjølar, og det held til vanleg bruk, og sidan du ikkje skal oveklokke treng du ikkje betre kjølar. Thermalright XP-120 er også veldig stor så du kan få problemer med størelsen.

 

Du bør også bytte skjermkortet med eit radeon x700pro eller eit gforce 6600gt, men trur 6600gt er litt betre

 

6600gt

X700pro

 

Elles ser oppsettet veldig bra ut. :thumbup:

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
Denne pcen skal bygges av levereandøren slik at den er klar til bruk med engang, altså med OS og alt. Må jeg legge med ledninger til harddiskene eller andre ting?

 

Bør jeg kjøpe en 120 mm vifte til å ha bak på kabinettet også?

 

Bør jeg ha vifte til cpukjøleren? Skal ikke overklokke.

Hvis noen kunne svart på disse også hadde jeg blitt kjempeglad! :)

 

Takker for svar! Skjermkortet er bytta ut.

 

RiFkinD: Det var jo ganske lurt, var jo ikke så stor prisforskjell.

 

Zimmen: Har litt dårlig erfaring med boxed vifter fra Intel, dårlig kjøing på sommeren og mye støy. Har ingen erfaring med amd, men den som følger med bør holde? Skal som sagt ikke overklokke...

Endret av maradona
Lenke til kommentar

Tror den kjølaren som AMD har skal duge bra, har ikkje boxed sjølv men har bygd PCer for andre med amd boxed kjølar og det var ikkje noko problem. Veit også om andre som er fornøgd med boxed kjølaren til AMD. Kan hende den støyer litt men..

 

trur foresten at det hadde vore fint med ei vifte bak i kabinettet.

Lenke til kommentar

boxed kjølerne til amd er greie de. du kan jo slå på cool'n' quiet, så justerer den automatisk ned hastigeheten og vifta når du ikke spiller

 

jeg ser ikke poenget i å kjøpe en 120gb disk til system, da det koster mer for gb'en enn om du velger en 200gb (mest prisgunstig i forhold til størelse). kjøp heller to sånne og så deler du den ene i to deler, en til system og en til f.eks spill. og så tar du den andre disken til lagring av alt annet

 

edit: jeg hadde nok tatt med en støysvak 120mm til å ha bak i kassa ja. de 92mm zalman kjølerne på microplex er veldig bra, og de er stillegående også, så det er nok et bra valg. mene da bør du velge cpu som ikke er boxed, for å spare noen kr

 

håper du valgte 6600GT ikke x700pro. 6600gt er så vidt jeg vet betydelig bedre

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe cpukjøler eller ikke. Som sagt har jeg dårlig erfaring med boxedvifter, og jeg vil gjerne ha en som ikke støyer så mye.

 

 

Hvis det var noen som kunne hjulpet meg å finne en kjøler som ikke støyer for mye og kjøler bra på netshop hadde det vært fint.

 

:)

Lenke til kommentar
Hvorfor professional?

 

Har hørt at det er mange som foretrekker det, men hva gjør det bedre en home edtion?

Den skal ha flere valgmuligheter osv. En del programmer krever professional edition. Og dessuten så er windows nok redusért fra før, så da mener jeg at home-edition er tullete.

Lenke til kommentar

Zalman kjøleren ser fin ut ettersom du er ganske opptatt av støy, den skal vel støye lite og siden du ikkje skal bygge den sjølv så sier nok netshop fra om kjølaren er stor. Om den er for stor, kan du jo ta den zalman kjølaren som er litt mindre (7700)

 

Du bør kanskje vurdere ein slik ein, for skjermkortet kan støye ein del.

 

Ei stillegåande kabinettvifte er fint å ha om det ikkje følgjer med kabinettet.

 

Ikkje gidd å bruk penger på Windows pro, det er vel ikkje dei heilt store forskjelane mellom pro og home. Har hørt mange som har sagt at pro er MYKJE betre, men ingen kunne sagt kvifor...

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar! Da hører jeg på dere, og forandrer litt. Opsettet er nå sånn:

 

 

Prossesor AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

 

Kabinett Cooler Master Centurion 530 Sort

 

Strømforsyning

Fortron-Source Strømforsyning ATX-400W

 

Hovedkort Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X

 

Skjermkort GeFORCE 6600GT 128MB

 

Dvdbrenner NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

 

Ram OCZ 1024MB Premier Dual Channel

 

Harddisk (2 stk) Samsung Spinpoint P120S 200GB S-ATA II

 

Så blir det enten home eller professional.

 

+ 120mm vifte bak i kabinettet.

Lenke til kommentar
Zalman kjøleren ser fin ut ettersom du er ganske opptatt av støy, den skal vel støye lite og siden du ikkje skal bygge den sjølv så sier nok netshop fra om kjølaren er stor. Om den er for stor, kan du jo ta den zalman kjølaren som er litt mindre (7700)

Hvilken var det du mente?

 

Den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...