Gå til innhold

Komplett gamer pc


Anbefalte innlegg

Heisan! Nå har tiden kommet for meg å ordne meg en ny data og siden jeg ikke har vært så veldig teknisk opptatt av data i det siste trenger jeg noen tips. Jeg skal bygge pcen selv men er usikker på hva den skal inneholde for å si det sånn :)

 

Jeg har et budsjett på rundt 20.000kr. Det som skal være med da er alt utenom Mus,tastatur og høytalere. Dette skal skje i månedskifte så hvis det er noe KJEMPE nytt som skal bli lansert snart så si i fra :)

Blir i STOOOR grad MMORPG spill jeg skal spille, er veldig "prippen" på at det skal gå reint og ikke lagge grøt :p

 

1) Er SLI noe å satse på? I såfall hvilket kort burde jeg velge?

 

2) Ram? Holder PC3200 fortsatt eller burde jeg gå over til PC4000 1 eller 2 gb?

 

3) Prossessor... AMd64 3500 ??

 

4) Skal ha 19" LCD, Hvilken? (trenger ikke være mer enn 500:1 da det er mest spille pc)

 

5)Skal bygge selv og skal bestille komponenter fra nettet, hvor burde jeg bestille?

 

Tusen takk for alle fornuftige svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pent budsjett ja! Jeg ville ha ventet litt med sli fordiom du har ett stort budsjett. Ville satset på ett 7800gt kort i første omgang å heller hatt mulighet å kastet inn ett slikt kort til.

 

cpu: 3500holder i massevis, men ta en titt på 3700 san diego :love:

 

pc3200 holder ja, går jo ann å overklokke litt. Men du kan godt velge noe kraftigere :thumbup: ocz er gode brikker!

 

LCD skjerm får noen andre anbefale for der er itje jeg så inne.

Hvor du handler blir opp til deg. du får sett opp en liste over hva du skal ha så får du velge fra en eller to nettshapper.

 

 

edit: en gb holder ja! sett av 2000 spenn på ram!

Endret av RiFkinD
Lenke til kommentar

1. Ønsker du å bruke så mye penger er SLI definitivt noe å sttse på. Eventuelt kan du kjøpe ett skjermkkort, og eventuelt ett til senere. Du burde kjøpe 7800GTX-kort. Disse nye kortene har mindre strømforbruk og langt bedre ytelse enn 6800-serien (og tilsvarende kort fra Ati) i høye oppløsninger og i neste generasjons spill. Det er jo ikke billig, ca. 4500,-, men det er langt på veui bortkastet å gå ned en tusenlapp for å få noe som er vesentlig dårligere (f.eks. 6800GT). Mht. hovedkort ville jeg valgt ett av DFIs eller Atis Nforce 4 SLI-kort.

 

2. 3200 holder hvis du ikke skal overklokke ekstremt. Kjøper du en prosessor som er rask nok vil det altså ikek være særlig hensiktsmessig med RAM sertifisert for raskere hastigheter. Kjøper du f.eks. OCZ eller Cricial Ballistix 3200-brikker, vil du uansett kunne gjøre som du vil, forde de lar klokke høyt med lave timings uansett. Du er nok tjent med 1024MB RAM ja, men jeg tror ikke du trenger mer.

 

3. AMD64 3500+ Venice er et godt valg. Der hadde også vært et godt valg å gå ned til f.eks. 3200, fordi disse Venice-prosessorene overklokker godt uansett. Du skal også vite at det sannsynligvis kommer billigere dobbeltkjerneprosessorer fra AMD (X2 3800) ganske snart, priset i underkant av 3000,--

 

4. Necs LCD 1970GX tror jeg er et godt alternativ.

 

5. Bestill der det er billigst, og helst så mye som mulig fra ett sted. Sjekk prisguiden.

Lenke til kommentar

Har satt op en liten liste.

Har tatt to ting fra netshop(var ikke på komplett).

 

 

NEC DVD ND-3540A IDE Silver OEM

Maxtor Diamond 10 300GB , 16mb cache

Creative SB Audigy 2 ZS Platinum

Corsair Twinx2048-pc3200

Amd Athlon 3500+

Msi Geforce 7800GTX

Nec Multisync 1970GX Gaming

Totalt Komplett: 17514,-

 

Fra nesthop:

Cooler Master Stacker, sølv

ThermalTake Silent 560W

Totalt Netshop: 2390,-

 

 

Totalt 19904,-

+ frakt.

 

 

Jeg tok 2gb ram, fordi den er så billig for tiden, og det er litt mer fremtidsrettet.

Siden dette også blir en spillpc, så tok jeg med et bra lydkort.

Siden du også skrev at du ikke hadde fulgt med på fronten i det siste, tror jeg ikke du er en typisk klokker, ergo valueram.

Hvis du vil kutte ned på summen, kan du første velge en mindre hdd, tregere cpu , billigere lydkort, eller mindre minne.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...