Gå til innhold

Problemer med DVD spiller&brenner


Anbefalte innlegg

Hei

 

Siter med et problem her som har fått meg til å undre meg grønn over hva som er galt.

 

Sitter med Win XP Pro installert, har 1x 16 DVD leser som primary master og en plextor px-712A som primary slave.

 

Har i tillegg til dette en 200 GB seagate som system disk (secondary master) og en 250 GB WD (secondary slave). I tillegg en 200 GB s-ata utenom dette.

 

Hadde litt trøbbel emd å få mountet et image så jeg disablet både DVD leseren of brenneren sånn at mitt virtuelle DVD rom (Daemon tools) skulle vært den eneste, det funket dårlig.

 

Etter at jeg enablet dem igjen skjedde det som er problemet, hverken DVD rom elller DVD brenneren gjennkjenner lengre noen av platene jeg sette inn i dem.

 

Hverken BF2, GTA SA spill eller blanke plater i brenneren registreres som noe som helst i my computer.

 

Det som er enda underligere er at den virtuelle DVD leseren (daemoin tools) heller ikke funker nå kan ikke mounte et image nå som gjennkjennes.

 

Derimot hvis jeg rebooter pcen vil den platen som står i gjennkjennes som normalt, men hvis jeg skifter plate underveis eller bare tar en eject og inn igjen med samme plata igjen er den borte igjen.

 

Har sjekke DMA driveren de skulle være ok.

 

Noen som har noen gode forslag før jeg ser meg nødt til å reinstallere hele winXP

 

 

:hmm:

 

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet å fjerne dem begge to under system med en reboot begge blir funnet men alt er som før og ingenting starter.

 

Har byttet ut DVD rom med en annen DVD rom og det samme skjer så det er nok OS somhar fått seg en trøkk

 

Har også reinstallert intels 875 chipset drivere til hovedkortet p4c800 delux med null resultat alt er som før

 

Noen flere ideer før jeg resignerer og reinstaller (noe jeg ønske å unngå)

 

:thumbdown:

 

Helge

Lenke til kommentar

Siste og endelige oppdatering

 

Fant ut at det var AnyDVD som gjorde det når jeg disablet den ble alle de optiske enhetene som før inkludert den virtuelle fra daemon tools

 

 

Det har aldri vært et problem før men nå vet jeg ihverfall hva som skapte problemet

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...