Gå til innhold

Oppgradering av pc, hjelp til deler. ca 10 tusen


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å oppgradere deler av pcen min, og tenkte å spørre om litt hjelp siden det er så mange hjelpsomme mennesker her.

 

Det jeg har fra før av:

 

1024 ddr sdram

Nvida GeForce4 mx 420 (64 mb)

Intel Pentium 4, 3.06 ghz

Abit is7 hovedkort

Tastatur, mus, skjerm

Harddisker (ide) 40 gb oh 116 gb

Kabinett (Åpen for å bytte ut dette)

 

 

Det jeg har lyst på nytt av:

 

- Skjermkort - Spiller ikke så mye av de nyeste spillene, men spill som gta, Pro evolution soccer og Football manager + andre sportsspill generelt fra ea games bør kortet takle fint. Tv ut er også en fordel, men ikke et must

 

- Hovedkort - Her er jeg ganske åpen, må kunne bruke rammen som jeg har fra før av, og må passe med de andre delene. Lydkort og firewire bør være med.

 

- CPU vifte/kjøler, eventulet en amd cpu, men jeg føler meg ganske fornøyd med den jeg har, bortsett fra boxed vifta som fulgte med, som bråker og kjøler dårlig.

 

- Harddisker - Jeg vil ha en os/programm disk, og en stor til andre ting, helst 200-250 gb. Disse blir vel sata.

 

- Kabinett - Er ikke så veldig fornøyd med det jeg har nå, men det er helt greit. Vet du om et som kunne passet bra til dette, som kom med det, så tar jeg en titt ivertfall!:)

 

- Strømforsyning - Greit om den ikke bråker for mye, men det viktigste er at den gjør jobben sin

 

- Dvdbrenner

 

Har ikke så veldig budsjett for øyeblikket, under 10k er flott! :)

 

Så hvis noen kunne ha hjulpet meg med å finne deler som passer fint sammen og som er å anbefale hadde jeg vært takknemlig.

Endret av maradona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke skifte prossesoren nei, men må ha en ny cpukjøler/vifte.

 

 

Setter stor pris på hjelp til å finne deler! :)

Skal du sitte igjen på s478, er det vel heller ikke mye grunn til å skifte HK, bare den støtte pc3200 (noe jeg går ut ifra at den gjør). Eller noe galt med det?

 

MPX;

Club3D Geforce 7800 GTX 256 MB PCIe MB 4599,- Beste på markedet.

 

Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA2 1035,-

7200rpm-disken med desidert lavest søketid=lav oppstarstid, og bråker lite.

Med de nye sata 2`dre generasjon-funksjonene, er det ikke mye vits med Raptor lengre, som bråker, og er ikke verdt pengene.

 

Thermaltake Xaser Tsunami kabinett 965,-

Lekkert, men Smak og behag.

 

ThermalRock Power View 450W 600,-

Mange gode alternativer, men skal man ikke klokke noe veldig, er denne mer enn god nok, billig og kommer med viftekontroller fra 21db. Bestilt den selv.

 

Nec ND-3540A 395,-

Rå brenner. Brenner du mye, kan du alternativt velge litt bedre Benq 1640, men koster så mye som 40kr mer på MPX.

 

Patriot 2048MB CL2-3-2-5 DUAL KIT 1999,- bra latency, noe AMD liker, og kan klokes ikke værst.

 

Total sum = 9593 + frakt.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen, men planene ble lagt på is foreløpig. :)

Bare for informasjon, moderatorer slettert ikke poster. Om du venter med innkjøp er det helt greit, men du trenger ikke redigere noe av den grunn.

Når jeg foreslår oppsett, er oppsettet mange tider ikke alltid bare for trådstarters skyld, men også kanskje 5 av de 150-200 folkene som kikker innom "hjelp til pc" i en prisklasse. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...