Gå til innhold

Feil under instalering windows xp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hva grunnen er for at denne feilmeldingen kommer opp under instalering av windows xp? og hvor kommer den fra? jeg tokk ut windows harddisken min og prøvde og instalere windows på den andre og den kom fortsatt opp.

Den kommer HVER gang jeg formaterer en harddisk eller har kommet til fil kopiering.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=441690

Jeg takker kjempe mye for svar!

Endret av ewok
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blåskjermfeil kan googles ved å erstatte _ med space. I dette tilfelle googles

irql not less or equal

Det er hardwarerelatert. Forsøk å fjerne unødige kort/enheter under installasjonen, og legg heller disse til etterpå.

BTW billedvedlegget ditt er nå skrivebordsbakgrunnen min :w00t:

Skrevet
Blåskjermfeil kan googles ved å erstatte _ med space. I dette tilfelle googles

irql not less or equal

Det er hardwarerelatert. Forsøk å fjerne unødige kort/enheter under installasjonen, og legg heller disse til etterpå.

BTW billedvedlegget ditt er nå skrivebordsbakgrunnen min :w00t:

jaha, hmm, hva kan jeg fjerne da? har hovedkort, skjermkort, strømforsyning, og USB mus og tastatur, tror ikke at det er lurt å fjerne noen av de tingene.

Skrevet

Jeg har plugget ut alt jeg har av USB og nettverks kabler utenom USB tastaturet.

Feil meldingen kommer fortsatt, jeg tør ikke å fjerne noe inne i pcen, som skjermkort eller hovedkort.

Skrevet
Jeg har plugget ut alt jeg har av USB og nettverks kabler utenom USB tastaturet.

Feil meldingen kommer fortsatt, jeg tør ikke å fjerne noe inne i pcen, som skjermkort eller hovedkort.

Hvis du har flere minnebrikker, kan du forsøke å ta ut alle unntatt den minste under installasjonen. Hvis ikke, kan du gi komplett hw-konfig av pc, der du spesifiserer hver eneste del?

Skrevet

Hvis du har flere minnebrikker, kan du forsøke å ta ut alle unntatt den minste under installasjonen. Hvis ikke, kan du gi komplett hw-konfig av pc, der du spesifiserer hver eneste del?

Ati Radeon 9800 PRO 128 MB - Skjermkort

2 Harddisker, 1 x 80 gb og 1 x 200 gb

ASUS P4S800 Motherband - Hovedkort

Skrevet

Ati Radeon 9800 PRO 128 MB - Skjermkort

2 Harddisker, 1 x 80 gb og 1 x 200 gb

ASUS P4S800 Motherband - Hovedkort

Det var en grei nok start, men jeg savner fremdeles informasjon. SATA eller PATA? Hvor mye minne har du i PCen?

Når det er sagt kan et lite søk tyde på at det er driverproblematikk. Prøv å kopiere ut dirverene til harddisk-kontrolleren(e) på diskett og spesifiser at du ønsker å bruke tredjeparts drivere under installasjonen. Det kan løse problemene.

Skrevet (endret)

Jeg har mottat mange tips fra venner, og de sier jeg skal formatere med FAT32, så jeg gjorde det, og det funker ganske bra, men nå mitt under windows instalasjonen stopper pcen min under "instalerer eneheter", og så restarter den, og så kommer det sånn disk-et eller annet, der den går gjennom disken for og se hvor mange mapper og sånn det er i den.

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Bilder:

DSC01533.jpg

DSC01532.jpg

Endret av ewok
Skrevet

Kjører du orginal cd? Hvis ikke brenn en ny kopi DU VET virker.

Pass alltid på å helst opprette en ny partisjon til windows og minstekravet er at du kjører en fullstendig formatering på partisjonen du skal innstallere til. Hvis ikke ber du om "bråk".

Fjern all unødvendig hardware.

Gå inn i bios og skru av "quick boot" i biosen for å få en utvidet minne-test. Har opplevd flere maskiner som har fungert tilsynelatende fint, men små-kræsja litt innimellom "av mystiske grunner".

Velg alternativet "Load fail-safe bios settings/default settings/etc" (altså enkleste standard oppsett i motsetning til "optimized" oppsett.

Test å innstallere windows på en annen harddisk men på samme kontroller, fungerer dette så er det sannsynligvis harddisken som er gåen.

Om det fungerer å innstallere på en harddisk som er koblet til p-ata, men ingen s-ata disker så trenger du nok en ny s-ata driver.

Om det ikke fungerer på noen harddisker, enda du vet at diskene skal fungere prøv å bytte ut harddisk-kabelen, ikke det mest sannsynlige, men det enkleste.

Prøv deretter å bytte ut skjermkort, bytt minnebrikker osv. til komponenter du vet fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...