Gå til innhold

Tagan Strømforsyning ATX 420W


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygger pc for første gang, og har kjøpt denne psu`n. Hovedkortet mitt ()HK har en 24 pin sokkel. Men fra strømforsyningen min er det kun en 20 pin kabel. Men det henger på en 4 pin tynn kabel i tillegg.

 

Skal denne da også puttes i sokkelen (den passer) eller må jeg kjøpe en overgang?? 20 pin til 24 pin?? Noen erfaringer?

 

Håper på svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at de siste 4 pinnene "hører sammen med" den kontakten på 20 pinner. Men det skal være en egen 4-pins kontakt, 12V, som i begynnelsen ble kalt for "P4-kontakten", fordi den trengtes ekslusivt for Pentium 4.

 

Nå krever også AMD-systemer denne kontakten. Og den er altså på 4 pinner. Hvis du har den i tillegg til den kontakten du nevner, så er det bare å stappe inn. ;)

Lenke til kommentar
Det kan være at de siste 4 pinnene "hører sammen med" den kontakten på 20 pinner. Men det skal være en egen 4-pins kontakt, 12V, som i begynnelsen ble kalt for "P4-kontakten", fordi den trengtes ekslusivt for Pentium 4.

 

Nå krever også AMD-systemer denne kontakten. Og den er altså på 4 pinner. Hvis du har den i tillegg til den kontakten du nevner, så er det bare å stappe inn. ;)

Feil.

 

Det er forskjell på den 24pins ATX kontakten , og 20 pins + 4pins p412v kontakten.

 

Men tagan psu har både 20 og 24 pins atx, iaffal min 480w, det er sån ekstra liten 4pins greie man kan "koble" på på sida den 20pins atx, for å støtte 24 pins atx hk.

 

Kan godt være den "p4" pluggen passer nedi de manglende 4 hullene i atx2.0 pluggen (24 pins) , men det er nå ikke helt det samme :) (ifølge standard..)

Lenke til kommentar

Mulig jeg forklarte meg litt knotete, men jeg mente altså at det dreide seg om den unike 4-pins 12v "P4"-kontakten i tillegg til en 20-pins og en 4-pins. (Og at den siste 4-pins kontakten var en fortsettelse av 20-pins ATX-kontakten, som bare skulle brukes på 24-pins hovedkort.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...