Wickedlike Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Hoi, jeg bruker nå windows xp home, men jeg lurer på og bytte til linux, jeg har 2 disker, den ene på 160GB og operativsystem på, der er det ikke no spess og spare på, og så har jeg en på 200GB som er stappa med filmer og slikt, dette kan ikke tapes! Men blir det et mildt helsige å kople til denne disken uten å miste noe hvis jeg bytter til linux, og hvor får jeg f eks tak i programmer som msn messenger osv til linux? :S Takk for al hjelp =) PS: satt topic i denne kategoirien for jeg viste ikke hvor ellers jeg skulle spørre om OS, skulle hatt en egen kategori det!
hda Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Sjekk: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=27 De kan sikkert bistå med hjelp. Forøvrig bør du også vurdere BSD; www.freebsd.org er et glimrende OS. Du har et uendelig antall applikasjoner til Linux/BSD, gaim dekker ditt IM-behov http://gaim.sourceforge.net/ hda
w00tson Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 du bør teste en live cd med linux først.. så installere om du liker det. knoppix er vel den meste vanlige
Wickedlike Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Skrevet 9. juli 2005 Orker ikke kjøpe det, er jo ikke akuratt billig, men jeg holder på å laster det ned, det er på 8GB, er vel ferdig om noen dager, og da brenner jeg det ut på en 9GB DVD og instalerer det derfra, så det er ikke noen måte jeg kan teste det på, men hvis jeg ikke liker det er det jo bare å instalere windows igjen da, er jo ikke alt for mye stress =)
Chrichton Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Last ned Ubuntu på DVD. Da kan du både boote rett fra plata og kjøre uten å installere inntil du vet om du vil ha det eller ikke, og så installere fra samme plata med eksakt samme versjonene av alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå