Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med IP-adapter i bridge modus!


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått IP-adapteret mitt til å virke (Jensen VIP router). Det har ført til at jeg har fiklet litt vel mye med innstillingene...

 

Nå har jeg satt det i bridge modus og klarer da ikke å koble meg opp mot det lenger. Jeg har brukt Look@LAN for å søke etter IP-er i nettverket (Jeg har 3com trådløs ruter), men den finner ikke adapteret, kun en evt PC som er koblet til adapteret. Har noen en lur ide om hva jeg kan prøve på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg riktig, har du skrudd på "bridge modus" mellom du nettverksforbindelser som egentlig til syvende og sist står mot samme router. Du har da innført en logisk kortslutning i nettet ditt som routeren din reagerer på ved å slå at routing til den ene forbindelsen. Sku av bridging og ta en "hard reset" av 3com-routeren.

Lenke til kommentar

Mytoy: Det stemmer at jeg har fått det av IP24. Jeg har sent mail uten å få svar, men skal ringe på mandag. Håpte bare noen her kunne hjelpe meg allerede nå ;)

 

kolbjørn: Jeg har satt VoIP-adapteret i bridge modus, og det er dette jeg nå ikke får kontakt med. Jeg kan dermed ikke skru av bridging... Dette adapteret kan jeg selvfølgelig koble opp hvor jeg vil (også direkte mot PC), men foreløpig har jeg ikke hatt noen suksess med å oppnå kontakt.

Lenke til kommentar

Bare en tanke.. du har prøvd å koble jensen voip adapteret rett i pc'n og utenom routeren? Det må du for å kunne koble til den. Du må vel da også ha ip adresse fra dhcp i pc'n din (hvis det er dhcp isp'n din bruker).

 

Jeg har satt et par modem i bridge modus tidligere og har hatt problemer med å koble til etter det, men med mitt jensen voip gikk dette kjempefint.

Du byttet vel ikke ip adresse i jensen samtidig som du satte det i bridge? Standard ip er vel 10.0.99.1 hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...