Gå til innhold

Chipping av min xbox..


asa16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en billig måte å chippe xboxen min på..?

Nå vet jeg ikke hva du legger i billig, men de fleste tar fra 500 og oppover for chip + installasjon.

 

Det billigste er selvsagt å installere selv.

 

Det er også mulig å "softmodde" xbox, altså flashe TSOP.

Da må du ha et spesielt orginal spill, lage en spesiell CD og ha et memory card eller noe for å flashe bios på hovedkortet.

 

Skjer det noe feil da, så er du screwed.

Man kan heller ikke spille LIVE med en sånn løsning, så jeg vill anbefalt modchip.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hva du legger i billig, men de fleste tar fra 500 og oppover for chip + installasjon.

 

Det er også mulig å "softmodde" xbox, altså flashe TSOP.

 

Man kan heller ikke spille LIVE med en sånn løsning, så jeg vill anbefalt modchip.

Bare for å rette på noen ting:

 

Softmod = kun software endringer som gjør at du kan kjøre usignert kode på xboxen. Fungerer på alle xbox versjoner.

 

TSPO flash = hardware endring (du må opp med boksen å lodde) der man flasher inn en ny bios. Dette fungerte bra inntil v1.6 av boksen kom, nå er det ikke mulig å gjøre dette lenger.

 

Modchip = lodder man over den orginale biosen og overstyrer den. Den kan skrues av/på, men kjøp en chip av nyere type. XBLive har blitt "smartere" og kan detektere ved f.eks større disk, at evox.xbe ligger på C:\ osv. Derfor må du være klar over at du lett kan bli bannet fra xb-live ved feil oppsett.

Det finnes flere god alternativer for å spille online med en modifisert variant, så jeg sier noworries :)

 

Har tsop flashet mye selv og syntes det er mest genialt, men nå er det kun modchips som gjelder (siden 1.6 blokker for slikt). Softmod kan være litt usikkert siden noen spill oppdaterer dashbordet, og overskriver hacket og ofte ender man opp med å måtte lodde inn en modchip after all :)

Lenke til kommentar

:scared: Visste ikke at Xbox Live sjekker innholdet, men det går jo rykter om det ihvertfall. Det jeg vet at Xbox Live kan finne ut størrelsen på harddisken.

Jeg har mange uoriginale filer i C deriblant default.xbe, har jeg da feil oppsett?

Ble litt off-topic :p

Endret av Spidy
Lenke til kommentar
:scared: Visste ikke at Xbox Live sjekker innholdet, men det går jo rykter om det ihvertfall. Det jeg vet at Xbox Live kan finne ut størrelsen på harddisken.

Jeg har mange uoriginale filer i C deriblant default.xbe, har jeg da feil oppsett?

Ble litt off-topic :p

Du må i hvert fall locke hardisken... Dersom du har brukt xbox live før du satte inn modchip og byttet harddisk, så kan du ikke bruke xbox live. Men dersom du har en chippet xbox med større harddisk, og aldri hatt xboxen på xbox live før, så skal det gå bra med riktig oppsett. Men da må du ha locket hardisken og skrudd modchipen HELT av, hvis ikke blir du fort banned ;)

Lenke til kommentar
Kan med spille online med chip ? :S Det er kjipt a, taper vel spilleselskapene masse penger på piratkopierte spill:P

Det er akkurat det du IKKE kan. Du må ha chippen av og da fungerer selvsagt kun originalspill.

Oki, Jeg får min boks chippa de nærmeste dagene, Hva om jeg prøver å joine med originalt spill (Som jeg har kjøpt) Blkir jeg bannet fra netverket fordi jeg har chip da eller?

Lenke til kommentar
:scared: Visste ikke at Xbox Live sjekker innholdet, men det går jo rykter om det ihvertfall. Det jeg vet at Xbox Live kan finne ut størrelsen på harddisken.

Jeg har mange uoriginale filer i C deriblant default.xbe, har jeg da feil oppsett?

Ble litt off-topic :p

Du må i hvert fall locke hardisken... Dersom du har brukt xbox live før du satte inn modchip og byttet harddisk, så kan du ikke bruke xbox live. Men dersom du har en chippet xbox med større harddisk, og aldri hatt xboxen på xbox live før, så skal det gå bra med riktig oppsett. Men da må du ha locket hardisken og skrudd modchipen HELT av, hvis ikke blir du fort banned ;)

Harddisken har jeg låst ja. Jeg har benyttet Xbox Live før satt jeg satt inn chip, men har ikke bytta harddisk(original). Har det der stor betydning?

Jeg har kjøpt helt ny stock xbox harddisk og EEPROM, for å komme meg tilbake til Live.

Jeg har ikke lyst å bannet igjen, skal jeg fortsette med samme oppsettet som jeg har nå? Ser oppsettet OK ut?

Lenke til kommentar
:scared: Visste ikke at Xbox Live sjekker innholdet, men det går jo rykter om det ihvertfall. Det jeg vet at Xbox Live kan finne ut størrelsen på harddisken.

Jeg har mange uoriginale filer i C deriblant default.xbe, har jeg da feil oppsett?

Ble litt off-topic :p

Du må i hvert fall locke hardisken... Dersom du har brukt xbox live før du satte inn modchip og byttet harddisk, så kan du ikke bruke xbox live. Men dersom du har en chippet xbox med større harddisk, og aldri hatt xboxen på xbox live før, så skal det gå bra med riktig oppsett. Men da må du ha locket hardisken og skrudd modchipen HELT av, hvis ikke blir du fort banned ;)

Harddisken har jeg låst ja. Jeg har benyttet Xbox Live før satt jeg satt inn chip, men har ikke bytta harddisk(original). Har det der stor betydning?

Jeg har kjøpt helt ny stock xbox harddisk og EEPROM, for å komme meg tilbake til Live.

Jeg har ikke lyst å bannet igjen, skal jeg fortsette med samme oppsettet som jeg har nå? Ser oppsettet OK ut?

EEPROM er jo selve kjennetegnet til hver enkelt xbox, så dersom du har skaffet deg ny EEPROM så bør det ikke være noe problem :) . Bare husk at dersom du går live med original harddisk så får du ikke byttet harddisk senere ;) . Da må du bytte harddisk før første gangen du går live. Jeg har i hvert fall aldri hørt om noen metode å bytte harddisk senere(med mindre du bytter EEPROM på nytt da :p )

 

BTW: Hvorfor kjøpte du ny harddisk? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hørt om "Marriage Theory"?

Den går ut på at  Eepromen til Xboxen og HDen sitt serienummer "kobles sammen", deretter "Marriage", hos serverne til MS. Derfor kjøpte jeg ny harddisk, siden gamle serienummeret er banned hos serverne til MS

:)

Så klart :p . Tenkte ikke på det jeg, men det stemmer jo det du sier ;)

 

EDIT: Hvorfor går du ikke rett på en ny større harddisk istedenfor en ny original xbox hd? Det var det jeg egentlig lurte på :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...