Gå til innhold

Nokia 6230i + Koss Porta Pro = OK?


Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe et sett Koss Porta Pro og koble det til 6230i, via Nokias adapter for 3,5mm jack.

 

Er det noen som har prøvd denne kombinasjonen? Jeg tenker spesielt på om man kan skru lyden såpass opp at man har mer enn nok å gå på. Impedansen til Porta Pro er 60 ohm.

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har prøvd telefonen sammen med et par JWS hodetelefoner, som fulgte med en discman, og da måtte jeg skru volumet nesten på fullt for å få for meg akseptabel lydstyrke. Når jeg spiller av med de ørepluggene som følger med telefonen, har jeg mye mer å gå på. Da ville full styrke vært altfor høyt.

 

Regner jo med at øreplugger er mer lettdrevne enn større hodetelefoner. Derfor gidder jeg ikke investere i Porta Pro hvis jeg må ha volumet nesten på fullt for å få normal lydstyrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koss Portapro funker utmerket til N6230i. Jeg har selv laget en overgang fra nokiabunnplugg til 3,5mm stereo. Funket fett!

 

Det er nesten slik at lyden blir høyere med portapro enn med orginal nokia handsfree, og bassen er helt super.

 

Må bare nevne at den equalizern som nokia har ikke funker... Men med portapro trenger man den ikke :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...